Sobota 23. listopadu 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči města Nymburk mají novou velkokapacitní cisternovou stříkačku Scania od firmy WISS Czech

Společnost WISS Czech dodala jednotce sboru dobrovolných hasičů města Nymburk novou cisternovou automobilovou stříkačku. Vozidlo za 7 331 390 korun včetně DPH bylo spolufinancováno z Integrovaného regionálního operačního programu. Pro barevnou úpravu je použita červená barva v odstínu RAL 3024.

Podvozek

Vůz je postaven na třínápravovém šasi Scania P 440 6×6 s kabinou pro mužstvo CrewCab CP28. O pohon se stará řadový šestiválec DC13 o výkonu 323 kW.

Převodovka je automatická s hydrodynamickým retardérem, diferenciály hnacích náprav jsou vybaveny uzávěrkou

Scania je v prostoru místa nástupu strojníka do automobilu vybavena 230V zásuvkou pro dobíjení akumulátorových baterií sdruženou s přípojným místem pro doplňování tlakového vzduchu Rettbox-air. Sdružená zásuvka se při spuštění motoru samočinně odpojí, její součástí je inteligentní nabíjecí zařízení.

Pro spojení slouží dvojice radiostanice – digitální TPM 700 a analogová GM 360. V prostoru ovládacího panelu čerpací jednotky je umístěn mikrofon a reproduktor jako druhé obslužné místo radiostanice.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou uloženy dýchací přístroje Meva Pluto Comfort 300, zbývající dva jsou umístěny v nástavbě. Náhradní tlakové láhve jsou mezi opěradly.

O stálé dobíjení ručních radiostanic a svítilen se starají dvě čtveřice úchytů. Ve střední horní části kabiny osádky je umístěna úložná police přes celou šíři kabiny. Ve spodní části je uzpůsobena pro zavěšení páteřové desky.

V dosahu velitele je ruční pracovní světlomet s kabelem o délce 3 metry napojený přes zásuvku na elektrickou soustavu CAS.

Přední část vozu je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým navijákem s tažnou sílou ve vodorovné 35 kN s jištěním proti přetížení. Pod ním je uchycena asanační lišta. Nechybí ani pevně zabudovaná dálkově ovládaná lafetová proudnice pro plný a roztříštěný proud se jmenovitým výkonem 800 l/min. a délkou účinného dostřiku plným proudem 30 metrů.

CAS vykazuje zvýšenou odolnost proti účinků sálavého tepla na rozvodech tlakového vzduchu, na elektrických vodičích a na rozvodu paliva v místech, kde nejsou chráněny podvozkovou částí. Pro zvýšenou odolnost se použijí ochranné prvky dlouhodobě odolávající teplotám do 200 °C a po dobu do 15 minut teplotě až 1000 °C.

Scania dokáže brodit klidnou vodou do hloubky až 750 mm.

Nástavba

Karosérie účelové nástavby je vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny GFK. V horní části je přípojný prvek pro napojení odnímatelné lafetové proudnice.

Z polyesteru je rovněž nádrž na hasivo. Ta pojme 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla.

Čerpací zařízení Ruberg je bronzové, vyhřívané a při jmenovitém tlaku 10 barů a sací výšce 3 metry dosahuje výkonu 3 000 litrů za minutu.

CAS je vybavena datovou sběrnici k řízení provozu účelové nástavby typu CAN-bus s následujícími funkcemi:

  • záznam dat, chybový deník, maximální dosažené otáčky požárního čerpadla,
  • diagnostika, uzavření rolet a dveří, zasunutí osvětlovacího stožáru,
  • monitorování mezních provozních stavů na požárním čerpadle, a to tlak, otáčky, rychlost jízdy se zapnutým pomocným pohonem,
  • signalizace zapnutí pomocného pohonu pro požární čerpadlo při jízdě,
  • ovládání osvětlení okolí automobilu a výstražné oranžové rampy na zádi účelové nástavby z prostoru obsluhy požárního čerpadla a z kabiny osádky,
  • automatické plnění vodní nádrže z hydrantu,
  • zobrazení kontrolních údajů podvozkové části a účelové nástavby včetně motohodin, otáček motoru a požárního čerpadla a mazacího tlaku,
  • signalizace přehřátí pohonu čerpacího zařízení,
  • automatické zasunutí osvětlovacího stožáru při uvolnění ruční brzdy včetně automatického vypnutí světel na osvětlovacím stožáru,
  • zapnutí a vypnutí předních doplňkových výstražných modrých světel,
  • automatizovaný provoz se zavodněním požárního čerpadla a tlakovou regulací.

Účelová nástavba je vybavena pneumaticky výsuvným osvětlovacím stožárem o výšce 5 metrů od země. Čtveřice LED světlometů dosahuje celkového světelného toku 20 000 lumenů.

Osvětlení prostoru okolo Scanie je zajištěno vně umístěnými zdroji neoslňujícího světla typu LED částečně zapuštěného do bočních stěn a do zadní stěny účelové nástavby.

Zadní část nástavby je vybavena kamerou pro sledování prostoru za vozidlem z místa řidiče. Kamera je vyhřívaná a odolná proti prachu a vodě.

Sdílet