Požár pantografové jednotky
Jednotka HZS SŽDC Praha vyjela dnes, 27. 9. 2010 krátce po páté hodině ranní k nahlášenému zahoření brzd podvozku vagónu, ke kterému mělo dojít dle oznámení na nádraží Hostivař.
Po příjezdu na místo bylo průzkumem zjištěno, že se nejedná o požár brzd, nýbrž o hořící elektroinstalaci, od které začal hořet spojovací tunel jednotlivých vozů pantografové soupravy. Na likvidaci požáru byl použitý vysokotlak, z důvodu přítomných kouřových zplodin hasiči pracovali do lokalizace v dýchací technice.
Jednotlivá ohniska, nacházející se mimo jiné i v mezistěně zadního čela hnacího vozidla bylo velmi obtížné najít, musela být proto rozebrána částečně stropní a stěnová konstrukce. Poté bylo rozhodnuto, že se požárem poškozená souprava za asistence drážních hasičů přetáhne na odstavné nádraží, během tohoto došlo díky skrytému ohnisku ke žhnutí zbytku papírové izolace v jedné z požárem poškozených stěn, resp. jejich vnitřního prostoru.
Škoda je předběžně vyčíslena na 100 tisíc korun, jako pravděpodobná příčina se jeví závada na elektroinstalaci.