Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V Bohdíkově se srazila Tatra s lokomotivou, z ní uniklo palivo, drážní hasiči na místě zasahují ještě dnes

Dvě minuty před půl osmou dopoledne v pátek 13.dubna přijala linka tísňového volání Hasičského záchranného sboru informaci o dopravní nehodě nákladního vlaku rovněž s nákladním vozidlem převážející dřevo v Bohdíkově.

Společně s profesionální jednotkou stanice Šumperk na místo vyrazila dobrovolná jednotka hasičů Hanušovice. Rovněž také z České Třebové vyjela jednotka drážních hasičů. Postupně k události vzhledem k náročnosti a nutností likvidace uniklých provozních kapalin vyslalo operační středisko celkem osm jednotek.

Při kolizi došlo ke zranění osob ve vozidle, které nebylo nutné z vozidla vyprostit. Hasiči na místě poskytnuli předlékařskou péči do příjezdu osádky Zdravotnické záchranné služby.

Silný náraz obou vozidle měl za následek prasknutí nádrže na lokomotivě nákladního vlaku, kdy došlo k úniku provozních kapalin do půdy a následně i do vodního toku. Hasiči zahájili likvidaci pomocí sorbčních látek a také odčerpali z nádrže zbylou naftu do náhradních sudů.

Hasiči na vodní hladině vytvořili několik norných stěn a pomocí sorbentu prováděli odstraňování zachycených provozních kapalin. Vzhledem k silnému a rychlému toku v řece byly instalace dvou velkých norných stěn umístěny po toku u obce Chromeč.

Místo události dopravní nehody si poté převzala jednotka drážních hasičů (HZSp SŽDC), která na místě zůstává a řeší vyproštění nákladního vozidla a rovněž opětovné zprovoznění dopravy na železnici po odstranění poškozené lokomotivy nákladního vlaku.


Michal Janza z HZS SŽDC Česká Třebová uvedl pro POŽÁRY.cz, že z lokomotivy uniklo přibližně 2000 l nafty, zbytek byl přečerpán. Po ukončení šetření bylo provedeno vyproštění nákladního automobilu z mostní konstrukce. Později se k události dostavily i těžké nehodové prostředky, kterým hasiči pomocí osvětlovacího balonu nasvítili místo zásahu za účelem nakolejení lokomotivy. Paralelně s tím probíhalo jímání sorbentu s naftou z vodní hladiny.

Dnes, 14. 4. 2012 bylo provedeno střídání zasahujících hasičů z jednotek HZS SŽDC, k události vyjel z přerovské drážní stanice dále kontejnerový automobil. Hasiči nadále pokračují v likvidaci úniku nafty, monitoringu položených norných stěn, sběru kontaminovaného sorbentu a provizorní opravě mostu (narovnání mostní konstrukce).


Jednotka HZSp SŽDC Česká Třebová na místě celý den prováděla monitoring norných stěn na řece a sběr sorbentu z norných stěn (textilní a nafukovací).

Dále s jednotkou Přerov drážní hasiči prováděli narovnání mostní konstrukce do původní polohy pomocí hydraulického zařízení Hoesch.

V odpoledních hodinách po domluvě s odbornou firmou, která provádí likvidaci kontaminovaného podloží, provedly úpravu norných stěn na řece, kde byly odstraněny nafukovací norné stěna ponechány byly pouze textilní.

Jednotky se vrátily zpět na základnu v čase 18:10hod.

Michal Janza
HZSp SŽDC Česká Třebová

Zdeněk Hošák
tiskový mluvčí
HZS Olomouckého kraje
Sdílet