Kombinovaný hasicí automobil Mercedes z mělnické elektrárny je v rámci republiky ojedinělým kouskem
Přibližně dva roky mají hasiči z Elektrárny Mělník v užívání ojedinělý kombinovaný hasicí automobil na podvozku Mercedes Benz Actros. Vozidlo je určeno pro rozsáhlé požáry kabelových rozvodů a v rámci skupiny ČEZ se s jeho využitím počítá i v jiných provozech, včetně jaderného. Nástavbu pro vůz vyrobila firma THT Polička.
Automobil pohání turbodieselový motor o výkonu 440 koní. O přenos hnací síly na kola zadních náprav se stará automatická převodovka.
Mercedes s sebou veze 5 000 litrů vody, celou tunu prášku, 24 30kilových tlakových lahví s CO2 a 1 000 litrů pěnidla (500 pěnidla A, 500 pěnidla B). Nasadit auto v „plném rozsahu“ umožňuje i funkční hydrantová síť v areálu elektrárny, která ho bez problémů dokáže zásobovat vodou.
U zásahu byl využit prozatím dvakrát, hasiči s vozidlem však samozřejmě pravidelně cvičí, včetně aktivního využívání práškového hasicího zařízení.
V automobilu je použito čerpací zařízení Rosenbauer NH 55 o jmenovitém výkonu 3 000 litrů za minutu.
Průtokový naviják s 60metrovou hadicí je ukončen pistolovou proudnicí Nepiro.
Na předním nárazníku je uchycena lafeta Rosenbauer RM15, ovládaná dálkově joystickem z kabiny řidiče. Jmenovitý průtok lafety je 1 500 litrů za minutu.
Druhá lafeta, odnímatelná, je uložena na střeše vozu. Stinger 2.0 dosahuje maximálního průtoku 4 687 litrů za minutu.
Osvětlovací stožár Teklite TF 340 ENT/4 je pneumaticky výsuvný do výšky přibližně 5 metrů nad úroveň terénu a je osazen čtyřmi 500W reflektory. Nejen o jeho napájení se stará elektrocentrála Eisemann o výkonu 13,4 kVa.
Plynové hasicí zařízení je vybaveno dvěma hadicovými navijáky o délce 50 metrů. Zmiňovaných 24 tlakových lahví lze otevírat i v menších segmentech.
Práškové hasicí zařízení sestává ze dvou samostatných nádob. Prášku BC lze 40metrovou hadicí dodávat až 5 kilogramů za sekundu. Dostřik proudnice je 12 metrů.