Firma KOBIT dodala do Jihlavy novou cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku z Kopřivnice
Novou cisternovou automobilovou stříkačkou na podvozku Tatra 815 Terrno se pyšní jednotka sboru dobrovolných hasičů v Jihlavě. Automobil vyrobili v Továrně hasicích zařízení ve Slatiňanech, která nově spadá pod holding KOBIT.
CAS 20 je postavena na standardním kopřivnickém šasi, určeném výhradně pro kompletaci s hasičskou nástavbou, tedy na typu T815 – 231R55 18 325 4×4.2. Samozřejmostí je tak již od výroby absence omezovače a rovněž neomezený výkon motoru při nedostatku činidla AdBlue.
Vzduchem chlazený, přeplňovaný osmiválcový motor dosahuje výkonu 325 kW, o převody se stará standardní čtrnáctistupňová převodovka Tatra, osazená automatizovaným systémem řazení Norgren.
Kabina je čtyřdvéřová s nezávislým naftovým topením.
Nástavba je hliníková, skelet z montovaných profilů je olepen plechem. Na každém boku jsou tři skříně pro příslušenství, v zadní je uloženo čerpadlo.
„Víme, že chceme jít dopředu a znovu obnovit důvěru v českého výrobce. Získat zpět důvěru zákazníka je běh na dlouhé trati. Ztratíte ji rychle. Vybudovat ji je složitý a náročný proces“, říká v exkluzivním rozhovoru pro server POŽÁRY.cz ředitel firmy KOBIT Jaroslav Nožička.
Nerezové nádrže na vodu a pěnidlo jsou o objemu 4 000 resp. 400 litrů. Hasivo z nich dopravuje čerpadlo THZ 3000 o jmenovitém výkonu 2 000 litrů za minutu. Vývěva Vakumat je automatická, pístová.
K zařízení pro rychlý zásah slouží průtokový naviják s proudnicí a tvarově stálou hadicí. O osvětlení místa zásahu se stará teleskopický stožár se čtyřmi 500W světlomety a dálkovým ovládáním.
Známou, ale často opomíjenou pomůckou pro řidiče, jsou přídavné couvací světlomety pod zpětnými zrcátky.
V kabině jsou uchyceny dobíjecí držáky pro svítilny i ruční radiostanice. Vozidlový terminál pracuje v digitální síti PEGAS.
Tatra je dlouhá 8 035 mm včetně navijáku, široká 2 550 mm a maximální výška včetně příslušenství je 3 100 mm.
Cena vozu je dle kupní smlouvy 6 006 194 Kč včetně DPH.