Hasiči z Milotic provedli vlastní repasi dopravního automobilu DA 12 – L1Z na podvozku AVIA
Vozidlo bylo vyrobeno v roce 1984 firmou AVIA pod číslem 178409328. Do 22. 5. 2012 sloužilo hasičům z Mokré-Horákova v okrese Brno – venkov, odkud jsme vozidlo zakoupili. V lednu roku 2013 byla započata generální oprava karoserie nástavby z důvodu jejího špatného technického stavu.
Postupně byla odstrojena nástavba včetně dřevěného interiéru a podlahy. Čekalo nás špatné zjištění: silná koroze rámu, zadních blatníků, bočních nosných profilů a kabiny řidiče. Bylo nutné některé části vyměnit a některé vyrobit zcela nové. Při karosářské opravě jsme nově vyrobili snížené blatníky, za zadními koly úložné prostory a nárazník s držáky obrysových světel.
Nástupní schůdky bylo nutné také vyrobit nové. Za levý schůdek jsme ukryli 12V autobaterii a bateriový spínač. K přesunu z původního uložení z kabiny nás donutil poměrně velký rozměr daného kusu akumulátoru.
Oba nástupní prostory osádky jsou pokryty nerezovým protiskluzovým plechem. Odstraněna byla i olejová a naftová netěsnost spalovacího motoru.
Kabina řidiče a velitele vozu byla vyvařena a všechny blatníky opatřeny antioxidačním nátěrem. Rám vozu obdržel nový základní a horní černý nátěr. Nové jsou rovněž přední pneumatiky. Podlaha nástavby je vytvořena z vodovzdorné překližky o síle 21 mm. Úložný prostor byl předělán na systém posuvných polic podle vzoru hasičů ze Žichlínku.
Byl vyroben zadní žebřík pro výstup na horní část nástavby a původní levý žebřík jsme zaslepili pozinkovaným plechem. Z kabiny posádky je možný vstup do vnitřního úložného prostoru.
Nátěr interiéru je proveden v barvě slonové kosti. Venkovní kabát červeného odstínu s bílým pruhem byl proveden ve vlastní režii.
Elektroinstalace je natažena zcela nová. Osvětlení interiéru je zajištěno světly ovládanými z kabiny strojníka. Horní plošina je osazena pracovním světlem. Výstražné zařízení TESLA AZD 500 – původně rotační – bylo nahrazeno zábleskovým systémem VMM 024F. Zadní rotační maják byl nahrazen výbojkou.
Na střeše je hliníková bedna pro uložení ženijního materiálu a sklopný teleskopický osvětlovací stožár se dvěma 500W halogeny. Jako zdroj elektrické energie slouží elektrocentrála HONDA ECT 7000, umístěna je v interiéru skříně na výsuvných lyžinách. V případě potřeby je možno agregát vyjmout a přenést na místo použití.
Vozidlo bylo v červenci roku 2013 přistaveno k provedení technické kontroly a posléze bylo vráceno zpět do výjezdu. V průběhu roku 2014 ještě probíhaly drobné práce (držáky DT, úchyty vybavení apod.) Na svépomocné repasi vozidla členy SDH Milotice bylo odpracováno přes 1600 brigádnických hodin.
Technické údaje:
- Délka: 5 610mm
- Šířka: 2 230 mm
- Výška: 2 675 mm
- Pohotovostní hmotnost: 4 350 kg
- Celková hmotnost: 5 150 kg
- Typ podvozku: Avia A31
- Typ motoru: vznětový, naftový čtyřdobý, vodou chlazený čtyřválec
- Výkon motoru: 60 kW/3000 min−1
- Objem motoru: 3 596 cm3
- Náhon: 4×2
- Převodovka: 5 stupňů vpřed, 1 vzad
- Brzdový systém: 3 na sobě nezávislé systémy
- Napětí elektrického příslušenství: 12 V
- Maximální rychlost vozidla: 86 km/h
- Typ kabiny řidiče: čelní pevná dvoudveřová
- Počet míst k sezení: 1+2
- Počet míst k sezení: 8
- Objem palivové nádrže: 70 l
- Typ kabiny pro mužstvo: dvoudveřová
- Nástavba: Ocelový rám, oplechování pomocí nýtování, podlaha dřevěná vodovzdorná
Vybavení kabiny:
- Ovládací skříňka VRZ
- Ruční svítilna se zdrojem z autozapalovače 12 V
- Náhradní baterie k RDST- 4 ks
- Vesta výstražná VZ, VJ
- Lékárnička- zdravotnický batoh
- Ochranná maska CM-5 – 3 ks a CM-6 – 3 ks
- Ruční svítilny – 4 ks
- Zastavovací terče – 2 ks
- Vesty výstražné – 7 ks
- Vytyčovací pásky – 2 ks
- Pitná voda 6× 1,5 l
- Náhradní lahve k IDP SATURN- 3 ks
- Sypký sorbent 50 l
- Práškové hasicí přístroje 6 kg- 3 ks
- Džberovka ruční kovová
- Kanystr s vodou 25 l – 2 ks
- Osvětlovací souprava KOMPLET DUO
- Igelitový pytel
- Hydraulický zvedák 12 t
- Klíč na kola
- Teplovzdušný vytápěcí agregát
Levá přední skříň:
- Elektrocentrála HONDA ECT 7000 230/400V 50Hz
- Dřevorubecká lopatka
- Zemnící kolík
- Motorová pila STIHL MS441
- Prodlužovací kabel 230 V / 50m
- Příslušenství k motorové pile (olej, náhradní řetěz)
- Skříňka s elektronástroji
- Bednička s drobným materiálem (těsnění, mazadla, klíč k nadzemnímu hydrantu)
- Objímky na hadice C52, B75
Levá zadní bedna:
- Pračka na hadice
- Kufr s nářadím (klíče, šroubováky, kladivo, klíč pro rozvodné skříně)
Levá zadní skříň:
- Plovoucí motorové čerpadlo HONDA GCV 160
- Ponorné elektrické kalové čerpadlo HCP Pump AS 215 230V
- Kufr s lany
- Bednička s gumovými rukavicemi
- Proudnice (mlhové, C, B)
- Hadice C52 – 7 ks
- Hydrantový nástavec s vřetenovým uzávěrem
- Klíč k podzemnímu hydrantu
Zadní skříň:
- Požární motorová stříkačka PS 12
- Dopravní kužely – 5 ks
- Kanystr PHM 20l pro PS 12
- Kanystr PHM 5l pro agregáty
- Páčidla
- Hadicové klíče – 5 ks
Pravá zadní bedna:
- Přejezdové můstky – 2 ks
Pravá zadní skříň:
- Hadice B 75 – 14 ks
- Hadice C 52 – 4 ks
- Hasičské sekery – 2 ks
Pravá přední skříň:
- Hydrantový nástavec s vřetenovým uzávěrem
- Klíč k podzemnímu hydrantu
- IDP SATURN – 3 ks
- Kulový rozdělovač PH
- Proudnice kombinovaná TAJFUN PROFI C 52 – 2 ks
- Proudnice C 52 – 2 ks
- Přechod 52/75 – 8 ks
- Sací koš
- Rozdělovač s vřetenovým uzávěrem
- Přiměšovač PH mix C 52
- Náhradní kartuš tuhého smáčedla
- Proudnice kombinovaná TAJFUN
- Pracovní polohovací pásy AP 1– 2 ks
- Střecha účelové nástavby:
- ALU bedna (kopáče, vidle, lopaty, smetáky)
- Trhací háky PH- 2 ks
- Žebřík třídílný výsuvný
- Savice- 2 ks
- Osvětlovací sklopný teleskopický stožár – 2× halogen 500 W
velitel jednotky SDH Milotice