Nově repasovaná Tatra jezdí u dobrovolných hasičů ve Stříbře, na financování se podílel i Plzeňský kraj
Osud cisternové automobilové stříkačky na podvozku Tatra 815 6×6, sloužící u hasičů ve Stříbře, byl po pořízení zcela nové CAS 20 T815 Terrno v roce 2010 značně nejistý. Prodej staré velkokapacitní cisterny byl totiž podmínkou pro pořízení nového vozu.
Hasičům se nakonec město podařilo přesvědčit, aby v jednotce ponechalo oba vozy. Postupem času si však starší z Tatrovek začala říkat stále o větší a větší péči.
V roce 2014 se hasičům podařilo dohodnout s vedením města, tomu s vedením Plzeňského kraje a výsledkem byla celková rekonstrukce cisterny. Zakázku vyhrála firma Komet Pečky.
Práce na podvozku a kabině
Podvozek prošel důkladnou kontrolou a opravou či výměnou vadných dílů. Výměna se týkala brzdových hadic, vzduchojemů i s odkalovači a podobně.
Na pravé straně u dveří řidiče byla zřízena přípojka tlakového vzduchu.
V kabině byla vyměněna sedadla, zrekonstruováno nezávislé naftové topení a nově je vůz osazen i rampou výstražného zařízení a dvojicí LED světel Predator.
Práce na nástavbě
Rekonstrukce nástavby představovala nejviditelnější a rovněž zřejmě nejdůležitější část celého projektu. Dveře pro přístup do schrán s vybavením byly nahrazeny hliníkovými roletkami s podélnými madly. Nové úložné prostory vznikly na levé straně – jeden na místě původního náhradního kola, druhý pod nádrží na vodu.
Rekonstruováno bylo i původní čerpací zařízení a provedena byla také výměna vývěvy. V pravé zadní roletě je nově průtokový naviják s tvarově stálou hadicí pro rychlý zásah.
Kompletní obměnou prošla elektroinstalace spolu s osvětlením. To je nyní – jak pro okolí nástavby, tak pro vnitřek schrán s vybavením či sváděcí alej – v LED technologii.
Na střeše nástavby, která je po rekonstrukci přístupná po žebříku v zadní části vozu, došlo k výměně lafetové proudnice a jejímu přemístění do zadní části vozu.
Cena realizované opravy byla 1 969 952 Kč, z toho přispěl 700 000 korun Plzeňský kraj.