Sobota 7. září 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Na skládce ve Slezské Ostravě se při vysypávání nákladu převrátil náklaďák, řidiče museli hasiči vyprostit

Celkem čtyři jednotky ostravských profesionálních hasičů (z HZS MSK) se vystřídaly během úterý 24. úterý 2015 u nehody nákladního automobilu MAN, který na skládce ve Slezské Ostravě vysypával stavební odpad a skončil na pravém boku. Ráno bezprostředně po nehodě hasiči vyprošťovali zraněného řidiče, odpoledne stavěli vozidlo zpět na kola.

Nehoda se stala v úterý ráno po sedmé hodině v ulici Podzámčí. Na místo vyjely dvě ostravské jednotky Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) – ze stanice Fifejdy a Slezská Ostrava. Hasiči vyprostili z kabiny, bez použití hydraulického nářadí, řidiče středního věku. Zraněn byl na hlavě. Předali jej týmu ZZS MSK.

Protože majitel vozidla nebyl schopen zajistit firmu k vyproštění vozidla, další dvě ostravské jednotky HZS MSK vyjely na skládku nedaleko Slezskoostravského hradu i odpoledne – tentokrát ze stanic Zábřeh (s vyprošťovacím speciálem Mercedes Actros Bizon) a Přívoz (s vyprošťovacím speciálem Tatra 815).

Hasiči nejdříve přitáhli mohutnou korbu zpět k podvozku Manu. Tatra 815 přizvedávala hydraulickou rukou korbu, ať se nezarývá do měkké země skládky a Bizon ji přitahoval k podvozku lanem.

Po zajištění korby proti otevření ocelovými lany Bizon začal havarované nákladní auto převracet zpět pomocí navijáku na kola, lano bylo upevněno na horní části Manu, Tatra přitahovala pomocí navijáku a lana spodek Manu. Samotné postavení havarovaného vozidla trvalo dvě minuty, příprava na vyproštění s ustavením hasičských vozidel trvala, jako obvykle, mnohem déle.

Petr Kůdela
tiskový mluvčí
HZS Moravskoslezské­ho kraje
Sdílet