Hasiči z obce Hřebeč získali vyřazený letištní specál z Prahy, Mercedes nahradil Tatru 148
Celkem třiadvacet let sloužila u jednotky SDH Hřebeč cisternová automobilová stříkačka na podvozku Tatra 148. Během své služby byla dvakrát repasována. Hasiči s ní zasahovali u povodní i požárů přibližně padesátkrát za rok.
V poslední době však jednotka uvažovala o budoucnosti vozidla ve svých službách. Automobil stárnul, do plánu oprav se postupně musela zařadit i výměna nádrže.
Na podzim roku 2014 se v Hřebči dozvěděli o připravovaném odprodeji starších hasičských automobilů, sloužících na Letišti Václava Havla v Praze. Díky velmi vstřícnému kroku obecního zastupitelstva, které nákup odsouhlasilo, si hasiči v červnu roku 2015 z Prahy dovezli Mercedes Benz Actros CAS K 40 – Buffalo.
Na konci června, při příležitosti oslav 730 let od první zmínky o obci Hřebeč, bylo vozidlo slavnostně předáno a požehnáno. Hasiči ve vozidle upravili jen několik polic v nástavbě a držáků technických prostředků, vyměnili majáky a polepy.
Kabina vozu je pětimístná, oproti Tatře je samozřejmě Mercedes nesrovnatelně dynamičtější, uveze také více hasiva – do sklolaminátové nádrže se vejde 8 000 litrů vody a 1 000 litrů pěnidla. Čerpadlo Rosenbauer 89 o výkonu 4 000 litrů za minutu se ovládá na civilní poměry nestandardně v přední roletě.
Vybavení je zcela uzpůsobeno potřebám jednotky. Kromě výjezdového tabletu v kabině vozu tak nechybí svítilny, radiostanice, čerpadla a další technické prostředky.
Na střeše kabiny a na předním nárazníku jsou uchyceny monitory – střešní o výkonu až 4 000 litrů za minutu, nárazníkový o výkonu 1 000 litrů za minutu. Vysokotlaké hasicí zařízení dosahuje výkonu 200 litrů za minutu při tlaku 40 barů.
Mercedes je dlouhý 9 3500 mm, vysoký 3 790 mm a široký 2 500 mm. Celková hmotnost je 27 500 kg.
Přiložené soubory | |||
---|---|---|---|
CASK40.pdf | zobrazit online | 1 MB |