Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nový letištní Striker od firmy Oshkosh zhubnul téměř o tunu, uveze přes 11 tisíc litrů vody

Na stánku firmy Oshkosh na veletrhu Interschutz 2015 byl k vidění nejnovější model letištního speciálu Striker ve verzi 6×6 s ramenem HRET. Výrobce ve srovnání s předchozím modelem vyzdvihuje především nižší hmotnost, lepší manévrovatelnost a účinnější brzdy.

O pohon šestikolového podvozku s patentovaným nezávislým odpružením všech kol TAK-4 se stará osmiválcový šestnáctilitrový motor Deutz TCD o výkonu 697 koní skrze sedmistupňovou automatickou převodovku Allison 4800. Kabina je pětimístná s řízením uprostřed.

Automobil uveze v závislosti na požadavcích zákazníka 11 356 až 12 500 litrů vody v polypropylenové nádrži, pro pěnidlo je v nástavbě místo o objemu 1 590 litrů.

Oshkosh použil pro Strikera jednostupňové železné čerpadlo Waterous CRQB o výkonu 7 500 litrů za minutu.

Výkon střešního monitoru je 4 700 litrů za minutu, nárazníkového 1 136. Oba jsou samozřejmě ovladatelné joystickem z kabiny vozu.

Oshkosh nabízí ke svému vozidlu široké portfolio volitelné výbavy. Striker tak může disponovat například centrálním huštěním pneumatik, říditelnou zadní nápravou, agregátem pro výrobu suché pěny nebo kotoučovými brzdami (standardem jsou bubnové).

Striker je dlouhý 12 007 milimetrů, široký 3 050 milimetrů a vysoký (bez ramena HRET) 3 560 milimetrů). Poloměr zatáčení je 23,8 metrů, stoupavost 50 %. Automobil dosahuje maximální rychlosti 113 km/h.

Sdílet