Eurotel selhal při první zkoušce.
V okamžiku kdy bylo nejvíc třeba, selhala síť mobilních telefonů pro komunikaci mezi jednotlivými složkami záchranářů.
V loňském roce vybralo ministerstvo vnitra společnost Eurotel, aby vybudovala síť pro komunikaci jednotek Integrovaného záchranného systému, a dodala mobilní telefony pro tuto síť.Celá akce stála mnoho desítek milionů korun. A v okamžiku první krizové situace, při povodních na jihu Čech, přestala celá síť fungovat. Tím zůstali záchranáři bez spojení.
Tiskový mluvčí Eurotelu k tomu sdělil: „Těmito telefony nelze řídit velké krizové týmy v místech katastrof. V tak hustě zabydlené oblasti se síť přetíží.“
Ale právě pro takové situace se tento systém pořizoval, a o tom musel zase vědět Eurotel.
Systém který telefonům umožní dostat v síti přednost před ostatními byl aktivován pouze v několika přístrojích. Teprve po tomto kolapsu byla tato funkce přiřazena i dalším telefonům, takže nyní ji má asi 10 procent přístrojů.
Je asi na místě začít jednat s Eurotelem, aby tento systém začal fungovat tak jak má, a ne pouze v klidovém stavu.
Vždyť toto selhání může příště zavinit smrt člověka jen kvůli tomu že se záchranáři nedomluví.
Krizový systém (a na takový dostal Eurotel zakázku) musí fungovat vždy, za jákékoliv situace, bez ohledu na přetížení sítě.