Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Ford Ranger 4×4 dobrovolných hasičů z Nového Hrozenkova brázdí Valašské kopce

Dne 8. srpna 2015 při oslavách 120 let od založení sboru dobrovolných hasičů v Novém Hrozenkově byly v plné parádě představeny nové přírůstky do vozového parku. Dopravní automobil L1Z Renault Master, který je v užívání od roku 2014 a Ford Ranger 4×4 Double Cab 2,5 dCi.

Realizaci Fordu svěřili hasiči po dobré zkušenosti s dodávkou nového dopravního automobilu Renault Master opět společnosti MOTO-TRUCK CZ s.r.o. z Přerova.

Ta pro hasiče vozidlo zakoupila a ve svém výrobním závodě provedla přestavbu dle zadání. Červený lak dal Fordu nový kabát a ducha hasičského vozidla.

Terénní Ranger, který si sami členové sboru k přestavbě vybrali, bude sloužit jako vozidlo pro prvotní hašení lesních požárů v těžko přístupném terénu.

Ve výbavě si s sebou veze nádrž na vodu o objemu 230 litrů s vysokotlakým hasicím zařízením o výkonu 23 litrů za minutu při tlaku 50 barů s možností hašení pěnou.

Pětimístný Ford je vybaven tažným zařízením a lanovým navijákem Golemwinch o tažné síle 5 400 kg, který lze snadno upevnit na přední nebo zadní část vozu.

Ve výbavě vozidla mají hasiči také lopaty, motyku, krumpáč, páčidlo, hadice D25, přechody, proudnice, práškový hasicí přístroj, motorovou pilu STIHL, dýchací přístroje, lanové kladky a klíče.

O pohon vozu se stará vznětový 2,5litrový motor o výkonu 105 kW. Převodovka je manuální, pětistupňová, pohon všech kol je připojitelný, redukovaný a s uzávěrkou diferenciálu.

Klimatizace je manuální. Okna vpředu i vzadu jsou ovládána elektricky, zrcátka i přední sedadla jsou vyhřívaná.

Světelná rampa, maják i přední záblesková světla modré barvy, včetně osvětlení pracovního prostoru, jsou v technologii LED.

Nové lakování vozu bylo provedeno červenou RAL 3000 se zvýrazňujícím pruhem bílé barvy. Reflexní pruhy po bocích doladily celkový vzhled automobilu.

Délka vozu je 5 180 mm, šířka 1 805 mm a výška 1 881 mm včetně majákové rampy. Provozní hmotnost po přestavbě činí 1 955 kg.

Sdílet