Rok proměn Š706 CAS 25 JSDH Slatina
Nedávno jsem na webu našeho sboru zmiňoval datum 18. června jako rok od doby, kdy se nám z technické přestavby vrátila naše CAS 25 – Š706 RTHP.
Jak jsme již informovali na tomto serveru, vozidlo absolvovalo výměnu motoru, převodovky a řízení – vše z řady MT. Dále byl přestavěn systém brzd – z jednookruhového na dovouokruhový. Zároveň s touto přestavbou byly na naše přání vyrobeny dvě skříně s výklopnými dveřmi v bocích nástavby (za inspiraci a fotonávod, jak na to, děkuji Soptíkovi z Horního Maršova).Vozidlu jsme ovšem během onoho roku, co se nám vrátilo, nedali pokoj a neustále jsme upravovali a upravovali, tamto uřezali, tamto přivařili – prostě se jako u většiny sborů s výborným starším vozem stále něco vylepšuje.
První na řadu přišel nátěr vnitřní strany dveří nástavby a za ním následoval jeden z větších kroků – vyčalounění nových skříní. Jakmile byly skříně hotovy, vrhli jsme se na montáž úchytů na dýchací techniku, pro níž jsme právě tyto prostory ještě před jejich samotnou výrobou plánovali. S těmito úpravami souvisela i montáž zářivek na výklopné dveře pro osvětlení prostoru u vozidla. Dalším prvkem, který jsme do nástavby přidali, byly nerezové koše na různorodý materiál, počínaje hadicemi D, přes vazáky a konče PET lahvemi s minerálkou.
Nemůžu nezmínit drobné kosmetické a praktické úpravy, jako je montáž ochranné mřížky majáků a rekonstrukce držáků zrcátek, vyvedení přípojky pro plnění tlakovým vzduchem k přední stupačce namísto původního umístění u té zadní nebo výměna části rozvodů vzduchu ve vozidle z kovových trubek za plastové tlakové hadice.
Složitější úkoly nás čekaly v zadní části nástavby. Prvním z nich bylo vytažení výfuku nad úroveň střechy nástavby. Důvod této úpravy byl prostý – originální vyvedení výfuku nebylo zrovna ideálním řešením z hlediska výskytu zplodin blízko vozidla a pracoviště strojníka. Operace se – možná ne úplně „fajnšmekrovsky“ – zdařila a cíl byl splněn, ať už je provedení třeba i trochu méně správné. V této oblasti je ještě v přípravě nerezový nástavec bránící spálení o výfuk a usměrňující vývod zplodin mimo půdorys vozidla.
Druhým úkolem souvisejícím se zadní části byla nejnovější úprava – vyvedení výtlaků z čerpadla pod nástavbu (a tím i uvolnění zadních bočních skříní pro další využití) a výměna současných ventilů za kulové. Součástí této úpravy bylo vyvedení „odbočky“ se samostatným kulovým ventilem pro hadici C s turboproudnicí k jednomu z výtlaků. Tato větev je stále zavodněná a slouží pro rychlý zásah. Levá zadní skříň bude po dodělání podlahy využita pro další technické prostředky.
I nadále máme v oblasti úprav spoustu plánů – ať už jde o kompletní reorganizaci umístění technických prostředků v levé přední skříni – včetně výroby nových úchytů, popřípadě regálů, stejně jako nové uchycení motorové pily, vývod pro asanační lištu k přednímu nárazníku, výroba podlahy v pravé zadní skříni, předělání řazení „půlek“ z pneumatického na elektropneumatické, montáž reproduktoru a mikrofonu radiostanice do prostoru čerpadla, rekonstrukce osvětlení prostor nástavby – stejně jako v případě bočních skříní budou i v ostatních zářivky, drobné nátěry, zatmelení děr po původních zrcátkách a podobné „drbky“. Vše bez časového plánu – jde především o náladu a chuť :-)
Co se týče další výbavy vozidla – je v plánu nákup navijáku a výměna výstražných světel za světla s LED diodami.
Na autě, jehož nástavba byla vyrobena pro převoz vody a hadic je vzhledem k současným požadavkům na hasiče kladeným stále co dělat, ale všechna činnost přináší ovoce a vozidlo nám věrně a spolehlivě slouží.
Jelikož do vozidla „vrtáme“ neustále, můžete všechny novinky sledovat také na našem webu – hasici.obecslatina.cz.
-kow-
načíst další obrázky ↓