Středa 18. prosince 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Bojový řád 4/S: Zásah na tažených železničních kolejových vozidlech

Při zásahu na tažných železničních vozech (TŽV) je třeba respektovat nebezpečí na železnici a dodržovat z toho vyplývající bezpečnostní opatření. U osobních vozů je prioritní rychlá záchrana osob, neboť se zde velice rychle šíří požár, který podstatně urychlují otevřená okna a dveře.

Při zásahu na TŽV je třeba počítat s:

  1. rychlým šířením požáru způsobeným hořlavými látkami použitými v konstrukci vozu, ve vybavení interiérů osobních vozů a množstvím přepravovaných hořlavých a nebezpečných látek v nákladních vozech,
  2. rozšířením požáru na další vozy řazené v soupravě nebo na vozy na sousední kolejích,
  3. výskytem nebezpečného zboží a látek (nákladní kotlové, služební a poštovní vozy),
  4. přepravou zásilek živých zvířat,
  5. neidentifikova­telným nákladem,
  6. ohrožením bezpečnosti a zdraví cestujících a vznikem paniky,
  7. ohrožením osob kouřem a nebezpečnými látkami na nástupištích, v ŽST a blízkých objektech,
  8. popálením tajícími a odkapávajícími plasty a izolačními materiály od stropu vozidla,
  9. průběžným kabelem vlakového topení o VN 1000 V – 3000 V, který je napájen z HŽV (motorové a elektrické trakce) nebo externího zdroje,
  10. přítomností chladicích médií (klimatizace osobních vozů, chladicí vozy) a přítomností propan-butanových láhví (restaurační, bufetové, lůžkové a lehátkové osobní vozy),
  11. nepřetržitým pohybem ŽKV po ostatních kolejích, na vícekolejných a souběžných tratích s jízdami ŽKV po sousedních kolejích,
  12. trakčním vedením (TV) a elektrickým vybavením TŽV
    1. vozidlovými bateriemi 24 V a 48 V umístěnými pod rámem vozidla v označených schránách (osobní vozy),
    2. osvětlením 180 V/50 Hz a zásuvkovým okruhem 220 V/50 Hz,
    3. centrálním zdrojem napájení (u modernějších osobních vozů a osobních vozů cizích železničních správ) umístěným pod rámem vozidla v označených schránách, který je i po odpojení průběžného kabelu VN; nepoškozená schrána zdroje je chráněna proti volně stékající vodě,
  13. vytápěcími agregáty nezávislého topení některých řad osobních vozů,
  14. přepálením TV pod napětím s jeho následným pádem do kolejiště.
Sdílet
Přiložené soubory
S_04_Hnana_vozidla.pdf zobrazit online PDF 163 kB