Hasiči podniku Vítkovice mají nové Atego, jediné svého druhu. Speciálně tvarovaná nádrž snižuje těžiště
Novou prvosledovou technikou disponují hasiči Hasičského záchranného sboru Vítkovice. V ostravské podnikové jednotce automobil nahradil původní MAN. Nástavbu vyrobila jako svůj jediný prototyp společnost Vítkovice FF.
Cisternová automobilová stříkačka CAS 15 Mercedes-Benz Atego na podvozku 1629 AF je poháněna přeplňovaným šestiválcem o výkonu 210 kW skrze osmistupňovou manuální převodovku. Ta přenáší hnací síly standardně na kola zadní nápravy, pohon předních je připojitelný.
Kabina vozu je šestimístná, čtyřdveřová. V opěradlech mužstva jsou integrovány dýchací přístroje Dräger. Na panelu mezi sedadlem řidiče a velitele jsou signalizovány jednotlivé provozní a kontrolní stavy cisterny.
V přední části je na nárazníku uchycen elektrický lanový naviják Dragon Winch DWT 16800 o tažné síle 7 620 kg a lanem dlouhým 26 metrů. Pod ním jsou pak skrápěcí trysky. Ty najdeme na podvozku i za oběma nápravami. Nerezové potrubí se skrápěcími tryskami je umístěno rovněž na horním obvodu celé cisterny a poskytuje tak ochrannou vodní clonu před sálavým teplem.
Nástavba je hliníková s plastovými prvky. Na každém boku je trojice roletek s podélným madlem, které kryjí jednotlivé schrány s příslušenstvím. Na panelu mezi kabinou a nástavbou jsou světelné stavoznaky, signalizující hladinu hasiv v nádržích. Ty mají objem 2 000 litrů vody, 200 litrů pěnidla a 200 litrů smáčedla. Nádrže jsou speciálně tvarované – mnohostěn výrazně snižuje těžiště vozu.
O dodávku hasiv se stará čerpací zařízení od firmy Ziegler. Nad ním je uchycen naviják s tvarově stálou hadicí pro prvotní zásah. Výkon čerpadla je 1 500 litrů za minutu v nízkotlakém (10 barů) a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém (40 barů) režimu.
Za zadními koly jsou speciální vyklápěcí schrány. V nástavbě tak je využit maximální možný úložný prostor.
Automobil je vybaven osvětlovacím pneumaticky výsuvným stožárem Teklite TF 440 XE/5 se dvěma 1 000W světlomety. Vysunout jej lze až do výšky 5,4 metrů nad terénem, napájen je elektrocentrálou Eiseman BSKA 6,5 V ve vybavení vozu.
Cisterna je dlouhá 8 170 mm, široká 2 045 mm a vysoká 3 180 mm. Maximální hmotnost je 16 000 kg.