Hasiči z Elektrárny Počerady proměnili svou cisternu na kombinovaný hasicí automobil, Tatra prošla celkovou rekonstrukcí
V Elektrárně Počerady disponují zdejší profesionální hasiči staronovou zásahovou technikou – po jedenácti letech provozu prošla původní stará dobrá Tatra 815 CAS 32 celkovou přestavbou na kombinovaný hasicí automobil (KHA).
Třínápravový podvozek se zvýšenou průchodností s vypínatelným pohonem přední nápravy o maximální celkové hmotnosti vozidla 28 500 kg je poháněn vzduchem chlazeným motorem, splňujícím emisní normu EURO II. Kabina je dvoudveřová, třímístná.
Účelová nástavba je vybavena odstředivým vodním čerpadlem, vodní nádrží, nádrží na pěnidlo, plynovým hasicím zařízením CO2, zařízením pro rychlý zásah, nástavbovou odnímací lafetovou proudnicí a nárazníkovou lafetovou proudnicí.
Přední skříň nástavby
Kostra přední skříně je sešroubovaná z hliníkových profilů a oplechována hliníkovým plechem při použití technologie lepení. Vnitřní prostor vyplňuje rám, který je připevněn k podlaze. Rám obsahuje baterii 9 lahví na CO2 s náplní 30 kg, které jsou uloženy v podélných lůžkách a připevněny pomocí třmenů, pákových převodů a šroubů s maticí.
Zadní skříň
Konstrukčně je obdobná se skříní přední, ze zadní strany jsou namontovány nahoru výklopné dveře s plynovými vzpěrami. Na zadní stěně je také namontován žebřík, sloužící pro výstup na horní pracovní plošinu.
Plynové hasicí zařízení
Zařízení na vozidle se skládá z tlakového zdroje, sběrného potrubí, průtokového navijáku a sněhové proudnice. Na navijáku je 80 metrů hadice, dodávat jí lze 3 kg hasiva za sekundu. Účinný dostřik proudnice na CO2 je 3 m.
Nádrže a čerpací zařízení
Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek hranolovitého tvaru a je zhotovena ze sklolaminátu vyztuženého skelnými vlákny. Tatra veze 8 000 litrů vody a 1 000 litrů pěnidla.
Použité čerpadlo o výkonu 3 000 litrů za minutu v nízkotlakém a 250 litrů ve vysokotlakém režimu je vybaveno automatickým teplotním odlehčovacím ventilem. Nechybí automatická vývěva s možností ručního vypnutí.
Přiměšovací zařízení sestává z proudového přiměšovače, regulační klapky, elektronické regulace a propojovacího potrubí. Pěnidlo je přiváděno do sání vodního čerpadla. Elektronická regulace má plynule volitelný rozsah přiměšování se zobrazovaným rozlišením 0,1 %. Pro rychlou volbu umožňuje elektronická regulace uložení dvou zvolených hodnot procenta přimísení do paměti. Nastavené procento přimísení je automaticky udržováno nezávisle na okamžitém tlaku a průtoku na výstupu z čerpadla a je zobrazováno na displeji elektronické jednotky.
Lafetová proudnice
Lafetová proudnice o výkonu až 3 800 litrů za minutu je odnímatelná a v přepravní poloze je uložena v boxu na horní plošině. Otočná proudnice se připojuje k výtlačnému potrubí pomocí rychloupínacího adaptéru. Pohyb v horizontální rovině je 360°. Součástí výbavy vozidla je i podstavec umožňující využití otočné proudnice jako přenosné.
Nárazníková proudnice
Vozidlo je vybaveno v přední části vývodem „C“ a nárazníkovou proudnicí, jištěnou třícestným ventilem s ovládáním z kabiny řidiče. Minimální průtok při tlaku 10 bar činí 800 litrů za minutu.
Osvětlovací stožár
V levé přední skříni je umístěn výsuvný osvětlovací stožár TEKLITE. Rampa je tvořena 4 reflektory rozmístěnými v kruhu po 90° tak, aby rovnoměrně osvětlovaly místo zásahu. Reflektory je možné zapínat a vypínat zvlášť na levé a pravé straně rampy.