Kvůli požáru lokomotivy byli evakuováni cestující
Požár lokomotivy za železniční stanicí Pňovany na trati Plzeň – Cheb byl ohlášen ve středu 30. července 2008 krátce před 23. hodinou. Na místo byly povolány jednotky HZS ČD Cheb a HZS Stříbro. Při dojezdu jednotek byl už z dálky patrný kouř z místa události.
Požár lokomotivy za železniční stanicí Pňovany na trati Plzeň – Cheb byl ohlášen ve středu 30. července 2008 krátce před 23. hodinou. Na místo byly povolány jednotky HZS SŽDC Cheb a HZS Stříbro.
Při dojezdu jednotek byl už z dálky patrný kouř z místa události. Lokomotiva vlaku byla celá v plamenech, proto se na místo začaly sjíždět další jednotky ze stanice Nýřany a SDH Pňovany. Na trati byl zastaven provoz a vypnut elektrický proud.
K požáru došlo na 374,2 km železnice, kam ale byla velmi obtížná přístupová cesta. Ze železniční stanice Pňovany byl proto vypraven zvláštní vlak, ve kterém k místu události dorazili tři profesionální hasiči s dýchací technikou. Jednotka SDH Stříbro spolu s PČR hledali přístupovou cestu k místu požáru. Za přítomnosti PČR bylo z vlaku evakuováno 20 cestujících, kterým ČD zajistili náhradní přepravu. Když se na místo dostavili hasiči, kteří cestovali zvláštním vlakem, začínal se požár rozšiřovat z lokomotivy na první vagon vlaku. Hasiči proto oddělil hořící části vlaku od nehořících a kromě hasebních prací na lokomotivě také vodou smáčeli les v okolí, aby nedošlo k dalšímu rozšíření ohně.
U rybníka v obci Pňovany zajistila místní dobrovolná jednotka čerpací stanoviště na dodávky vody. V místě události došlo také k popadání drátů elektrického vedení, které zajistili pracovníci ČD. Drážní inspektoři na místě vyčíslili škodu na 8 milionů korun. V 01.30 hasiči ještě dohašovali lokomotivu a vagony, které poté inspektoři prohlédli, aby zjistili, zda bude možné zasaženou techniku odtáhnout. Veškeré práce byly ukončeny kolem páté hodiny ranní. Nejpravděpodobnější příčinou požáru byla technická závada, další podrobnosti jsou v šetření
Alena Marešová, tisková mluvčí HZS Plzeňského kraje
-kow-