Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nástavbu Varus s integrovanou kabinou pro mužstvo postavil německý Schlingmann na podvozek MAN TGM

Německý nástavbář Schlingmann představil na veletrhu Interschutz 2015 v Hannoveru několik variací své nástavby Varus. V současnosti je nabízí pro podvozky Mercedes a Man s pohonem všech kol. V našem článku se podíváme na vůz MAN 13.290 TGM 4×4 BL.

HLF 20 Varus je poháněn motorem D0836 LFL o výkonu 213 kW při 2 200 otáčkách za minutu. Agregát samozřejmě splňuje nejnovější emisní normu Euro 6. Přenos hnacích sil na kola zadní nápravy (pohon předních je připojitelný) zajišťuje automatická převodovka ZF 12 AS 1210 se systémem MAN TipMatic.

Kabina mužstva je integrována v nástavbě a poskytuje prostor pro sedm hasičů. Osvětlena je LED diodami. V opěradle čtyř sedadel je integrován držák dýchacího přístroje. Do kabiny vedou tři schůdky, dva se vyklápí při otevření dveří, jeden je pevný. Pod sedáky proti směru jízdy jsou šuplíky pro uložení drobného vybavení.

Nástavba je svařená z ocelových profilů a olepená hliníkovým plechem. Stejně jako v interiéru kabiny je i zde využito výhradně osvětlení v technologii LED.

Všechny funkce čerpadla Schlingmann S3000 jsou řízeny prostřednictvím jednoduchého ovládacího panelu, který je navržen i pro obsluhu v rukavicích. V souladu se současnými standardy je samozřejmě z panelu možné obsluhovat i další funkce vozu, včetně osvětlení.

Nádrž na pěnidlo o objemu 120 litrů je umístěna v horní části nástavby nad čerpadlem. Vodní nádrž o objemu 2000 litrů je uložena v ocelovém rámu.

Hadicový naviják v zadní části vozu je ovládán elektronicky, použít ho lze na obou stranách automobilu.

Sdílet