Nová Scania zaparkovala ve Spořicích na Chomutovsku, hasiči ji slavnostně převzali na konci února
Do Spořic u Chomutova dodala společnost WISS Czech, s. r. o. na základě vítězství ve výběrovém řízení zcela novou cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku Scania. S financováním vozidla za 5 687 242 korun obci pomohla státní dotace ve výši 2,5 milionu.
Slavnostní předání
Za přítomnosti spořických hasičů, představitelů obce, jednotek okolních obcí i zástupců Hasičského záchranného sboru byla Scania před hasičárnou slavnostně předána do užívání dne 27. února 2016.
Z rukou starosty Ing. Romana Branda před nastoupenou jednotkou převzal klíčky od vozidla velitel Jiří Kopecký. V krátkých proslovech přítomní slyšeli historii výběrového řízení, nechybělo ani přání co nejméně výjezdů s novým vozidlem.
Scania nahradí Tatru 815, která byla vyrobena v roce 1991 a u jednotky sloužila od roku 2010. Její technický stav přestal vyhovovat potřebám jednotky a bude prodána.
Jednotka sboru dobrovolných hasičů obce Spořice, zařazená jako JPO III/1, má za úkol zasahovat při požárech, živelních pohromách a jiných mimořádných událostech. Všichni členové se snaží o navázání na hasičskou tradici, která sahá až do roku 1889, kdy byl ve Spořicích založen sbor dobrovolných hasičů.
Podvozek
CAS 20 4000/240 S2R je postavena na podvozku Scania P440 CB4×4HHZ s čtyřdvéřovou jednoprostorovou dvojkabinou Crew Cab 28, vybavenou nezávislým topením. Výkon motoru, splňujícího emisní normu Euro 5, je 323 kW, o přenos hnacích sil se stará automatizovaná převodovka se systémem Opticruise. Automobil dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.
Pod druhou řadou sedadel v kabině je shora přístupný úložný prostor pro drobné vybavení a požární příslušenství. V opěradlech jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů MSA Auer a tři náhradní tlakové láhve. V kabině nechybí dobíjecí úchyty pro ruční radiostanice a pro svítilny. V dosahu velitele je uchycen halogenový pracovní světlomet s krouceným kabelem o délce 3 metry.
Na předním nárazníku je umístěna otočná lafeta, ovládaná z kabiny osádky.
Nástavba
Nástavba je tvořena svařovanými hliníkovými profily a olepena plechem se současným využitím polyesterových částí. Příslušenství v jednotlivých skříních je uloženo tak, aby jej bylo možno vyjmout bez použití stupaček.
Nádrž na hasivo je vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny typu GFK. Integruje v sobě nádrž na vodu o objemu 4 000 litrů a pěnidlo o objemu 240 litrů.
Vyhřívané, dvouplášťové bronzové čerpadlo Ruberg je umístěno v zadní části nástavby. Dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při jmenovitých hodnotách sací výšky a tlaku dle legislativy.
Účelová nástavba je vybavena osvětlovacím stožárem s pneumatickým vysouváním do výše přibližně 5 metrů nad úroveň terénu. Zdrojem elektrického proudu pro 4 halogenové světlomety je elektrocentrála v levé přední schráně.
Scania je široká 2 550 mm, dlouhá 8 200 mm a vysoká 3 050 mm. Maximální hmotnost vozu je 17 500 kg.