Další upravená CASka ze státní dodávky
Minulý článek o předělané cisterně CAS 15 Mercedes Atego/THT z požární stanice Mnichovo Hradiště vzbudil v řadách profesionálních hasičů, používajících vozy z loňské státní zakázky, poměrně velký ohlas, na jehož základě vám nyní představujeme další předělanou ,,jednu ze čtyřiceti“. Jedná se tentokrát o CAS na podvozku MAN.
Minulý článek o předělané cisterně CAS 15 Mercedes Atego/THT z požární stanice Mnichovo Hradiště vzbudil v řadách profesionálních hasičů, používajících vozy z loňské státní zakázky, poměrně velký ohlas, na jehož základě vám nyní představujeme další předělanou ,,jednu ze čtyřiceti“. Jedná se tentokrát o CAS na podvozku MAN.<o:p> Nástavba byla původně totožná (ona je ostatně totožná stále, ale nyní jen po vzhledové a rozměrové stránce), jako na Mercedesu, její úprava působí relativně střídmějším dojmem, avšak oproti původnímu stavu je z ní to, co hasiči potřebují, tedy funkční automobil.
</o:p>
CAS 15 MAN je zařazený u HZS Libereckého kraje na požární stanici Raspenava, kde byl také jejími příslušníky předělán do současné podoby. Její hodnocení necháme na vás, čtenářích serveru Požáry.cz.
Popis úprav CAS 15 MAN PS Raspenava
<o:p> </o:p>
A. Levý přední box.
<o:p></o:p>
Ø Úprava boxu spočívala v posunutí horního plata za plovoucím čerpadlem a nad vyprošťovacím zařízením do úrovně konstrukce, tak aby se do tohoto boxu vešlo plovoucí čerpadlo.
Ø Plastový kanystr <st1:metricconverter productid=„5 litrů“ w:st=„on“>5 litrů</st1:metricconverter> určen pro agregáty – přetlakový ventilátor,pohonnou jednotku vyprošť.zařízení a elektrocentrálu.Držák kanystru je z původního vybavení.
Ø Plechový kanystr <st1:metricconverter productid=„10 litrů“ w:st=„on“>10 litrů</st1:metricconverter> určen pro plovoucí čerpadlo( lze zaměnit za kanystr <st1:metricconverter productid=„20 litrů“ w:st=„on“>20 litrů</st1:metricconverter>.).
<o:p> </o:p>B. Levý střední box.
<o:p></o:p>
Ø Celý box je určen pro uložení materiálu určeného k hašení.
Ø Všechen použitý materiál na vnitřní vestavbu mimo ohrádky na pytlíky na hadicové sponky „B“,“C“, byl využit z původního vybavení.
C. Levý zadní box.
<o:p></o:p>
Ø Box určen pro technické vybavení, dvě skříňky (elektro a instalační nářadí), skříňka s aku vrtačkou a příslušenstvím, plato pod kufry.
Ø Ve střední části přímočará pilka – AKU - DEWALT , plato pod kufrem.
Ø Vpravo dole držák hadic 2× „B“ <st1:metricconverter productid=„5 m“ w:st=„on“>5 m</st1:metricconverter>.
D. Pravý zadní box.
<o:p></o:p>
Ø Stření plato je vyspádováno do zadního středu k odtoku vody po umytí hadice vysokotlaku a zároveň místo pro uložení použitích „B“,“C“ hadic u požáru.
Ø V pravé dolní části je uložen materiál pro likvidaci požárů sazí v komínech – pytlík s péry a řetízkem a dvě nádoby na litinové piliny popř. slévárenský písek.
Ø Vlevo dole držák kombinovaného kanystru k JMP a RA.
Ø Vpravo dole dvě nádoby na litinové piliny popř. slévárenský písek k hašení sazí v komíně.
Ø Uprostřed vzadu dva držáky na kominické náčiní( péra s řetízky) a nářadí k JMP a RA.
Ø Pod střední platem je umístěna těžařská lopatka .
<o:p> </o:p>E. Pravý střední box.
<o:p></o:p>
Ø Úprava boxu spočívala v montáži dvou polic.
Ø Ve vrchní části boxu v zadu jsou uloženy proti chemické obleku, doporučuji pro velikost boxu vybavit JPO obleky OPCH 90 PO , dále jsou tu oživovací přístroje RK – 34 a SATURN – OXY.
Ø Ve střední části v levé přepravce jsou uložena lezecká lana, v pravé přepravce jsou uloženy 4 ks vyváděcích DP – SATURN S 2 a 4ks náhradních masek s náhlavním křížem k DP FENZY.
Ø Ve spodní části je uložen absorpční materiál pro likvidaci provozních náplní na komunikací i na volných vodních plochách.<o:p></o:p>
F. Pravý přední box.
<o:p></o:p>
Ø Tento box je určen pro uložení zařízení a materiálů pro vyprošťování .
Ø Úprava spočívala v montáži uchycení drobného materiálu a vybavení.
Ø V plastové přepravce vzadu na vyjížděním platu je uložena malá dekontaminační souprava a kufr s detekčními přístroji CHP <st1:metricconverter productid=„71 a“ w:st=„on“>71 a</st1:metricconverter> DC 3E, přepravka bude zakryta plachtou.
Ø Vlevo vedle vyprošťovacího zařízení je přepravka pro uložení roznášecích podložek k zabezpečovacím posuvným klínům.
Ø Pod šuplíkem s vyprošťovacím zařízením je plastový box pro posuvné zabezpečovací klíny, dno plastového boxu vyrovnává výšku hlavic šroubů, dále je nutné na spodní ploše plast.boxu vyhloubit otvory pro hlavice šroubů.
Ø Ve střední části boxu vlevo nahoře je v dlouhé úzké přepravce je uložena plochá plastická kanálová zakrývací ucpávka.-
<o:p> </o:p>G. Prostor mezi kabinou a nástavbou
<o:p></o:p>
Ø V prostoru mezi kabinou a nástavbou je uložen kladkostroj pro skládání reservního kola, zařízení bude zakryto plachtou proti působení klimatických podmínek.
CH. Další
<o:p></o:p>
Ø Multifunkční plato v kabině vozidla
Foto a info: HZS Libereckého kraje – požární stanice Raspenava
-wap-