Liazku hasičů z pražských Čakovic nahradila speciálně upravená cisterna na podvozku Tatra 815
Jednotka sboru dobrovolných hasičů pražské městské části Čakovice disponuje staronovou cisternovou automobilovou stříkačkou na podvozku Tatra 815 s dlouhou kabinou a unikátní nástavbou, klíčky od ní převzal velitel jednotky z rukou starosty 30. března 2016.
Vozidlo bylo vyrobeno v roce 1991. Jedná se o podvozek typu PR 2 se třemi nápravami a dvanáctiválcovým, vidlicovým, vzduchem chlazeným vznětovým motorem TATRA T3–930.37 o výkonu 235 kW. Převodovka je manuální, umožňuje řadit 10 stupňů vpřed a 2 vzad.
Kabina je prodloužená, osmimístná. V první řadě sedadel je místo pro strojníka, velitele a mezi nimi klasické známé dvojsedadlo. V druhé řadě jsou rovněž čtyři sedadla – všechna mají v opěradlech integrován držák dýchacího přístroje.
Krůček po krůčku se nám daří realizovat společné cíle, máme jich hodně. Pamatuji si, když jsme před pěti lety začínali od nuly… Jsem rád, že se nám podařilo tolik věcí dokázat. Nové vozidlo je jedním z dalších nástrojů, který vám v našem společném poslání bude pomáhat.
Městská část Praha-Čakovice je velmi ráda, že se novou Tatru 815 podařilo pořídit.
Alexander Lochman, starosta městské části
Unikátní je nástavba vozu. Ta je celkem osmiroletová – po čtyřech schránách na každé straně. Do Tatry se tak kromě vody vejde i dostatek technických prostředků. Mezi nimi samozřejmě nechybí hadice a armatury pro zásah u požáru, vešel se rovněž přetlakový ventilátor, hasicí přístroje a hliníkové kufry s drobným vybavením.
Pro dodávku elektřiny na místě zásahu je v levé přední roletě uložena elektrocentrála, nad ní najdeme plovoucí čerpadlo. Pro technické zásahy mohou hasiči využít řetězovou či rozbrušovací pilu i lezecké prostředky.
Nádrž na vodu má objem 6 000 litrů. Jeden z vývodů opraveného čerpadla, umístěného klasicky v zadní skříni pod nahoru výklopnými dveřmi, je nastálo připojen k asanační liště pod předním nárazníkem Tatry.