Úterý 3. prosince 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V Benešově nad Ploučnicí vyměnili Škodu 706 za novou Scanii, na cisternu od společnosti WISS Czech přispěl Fond zábrany škod

V sobotu 2. dubna 2016 převzali dobrovolní hasiči v Benešově nad Ploučnicí novou cisternovou automobilovou stříkačku Scania, dodala ji společnost WISS Czech, s. r. o. Město za vůz zaplatilo 5 912 665 Kč včetně DPH.

Za přítomnosti členů okolních jednotek z děčínského okresu i zahraničí se nejprve benešovská jednotka posledním požárem rozloučila se svým starým vozidlem, Škodou 706; krátce na to už ale na náměstí přijela právě Scania. Přítomný farář vozidlu i hasičům požehnal, pak už nic nebránilo prohlídce nové cisterny, čehož obyvatelé města s nadšením využili.

Sbor dobrovolných hasičů v Benešově nad Ploučnicí byl založen v roce 1875. Důvodem k jeho založení byl požár města v roce 1864,kdy ve městě vyhořelo 64 domů a řada hospodářských bu­dov.

Ministerstvo vnitra nám poskytlo prostřednictvím Fondu zábrany škod dvou a půl milionovou dotaci. Celá akce – zrealizování, výběrové řízení, a tak dále – trvala více než rok.

Dnes jsem rád, že nová stříkačka je v Benešově a pevně doufám, že bude sloužit nejen při výjezdech, ale i na hasičských akcích a soutěžích, kde naši hasiči skvěle reprezentují město.

uvedl Filip Ušák, starosta Benešova nad Ploučnicí

Podvozek vozu

Pro stavbu cisternové automobilové stříkačky byl použit dvounápravový podvozek Scania P440 CB4×4HHZ s kabinou pro mužstvo CrewCab 28. Motor Scania DC13 o výkonu 323 kW přenáší hnací sílu standardně na kola zadní nápravy pomocí automatizované převodovky Opticruise a splňuje emisní normu Euro 5.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou o hloubce až 800 mm.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány dýchací přístroje Pluto 300 Fireman, pod sedáky je úložný prostor, přístupný shora.

V přední části vozu je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 35 kN a asanační lištou.

Nástavba cisterny

Nástavba je tvořena hliníkovými profily a olepena plechem ze stejného materiálu a polyesterem, vyztuženým skelnými vlákny typu GFK. Ze stejného materiálu – polyesteru – je tvořena nádrž na hasivo, která pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

Čerpací zařízení Ruberg dosahuje jmenovitého průtoku 2 000 litrů za minutu a je vybaveno automatickou membránovou vývěvou.

Osvětlovací stožár s výsuvnou výškou přibližně 5 metrů nad úroveň terénu je osazen čtyřmi halogenovými světlomety.

Vůz o rozvoru 4 300 mm je dlouhý 8 200 mm, široký 2 550 mm a vysoký 3090 mm.

Sdílet