Čtvrtek 26. prosince 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči z kladenské stanice testovali průjezdnost sídlišť, se svou technikou se do mnoha míst nedostali

V předvečer Dne požární bezpečnosti, který pro letošní rok vyhlásila Česká asociace hasičských důstojníků na pátek 13. května, se hasiči z centrální kladenské stanice rozhodli otestovat průjezdnost některých ulic ve městě.

Na průzkumnou misi vyrazili ppor. Petr Piskáček s malým velitelským automobilem Škoda Yeti a nstržm. Jaromír Čermák a pprap. Jan Enčev s deset metrů dlouhým a dva a půl metru širokým automobilovým žebříkem AZ 37 Mercedes-Benz Atego. Cílem jejich cesty, na které je doprovázela motorizovaná hlídka městských strážníků, byly především oblasti, ve kterých se v minulosti už setkali s komplikacemi při průjezdu techniky.

S úderem sedmnácté hodiny odstartovala úvodní část trasy do úzkých uliček Podprůhonu, které však byly téměř jako vymetené. Až by se dalo spekulovat, že místní obyvatelé byli o chystané kontrole informováni a svá auta raději zaparkovali mimo inkriminovanou oblast…

Po krátké poradě posádek pak obě hasičská vozidla zamířila do sídliště v okolí Václavského náměstí za Kauflandem. Tady už Jaromír Čermák musel prokázat své řidičské umění, aby se do vybraných ulic dostal a bezpečně jimi i projel. Do některých však raději ani nezajížděl, aby se vyhnul nutnosti absolvovat část cesty po trávníku, nebo se dokonce nedostal do pasti, ze které by musel složitě vycouvávat. Taková situace nastala například ve Finské ulici.

Závěrečná část prověřovací expedice měla za cíl sídliště Rozdělov-sever. Zde se Mercedes Atego zasekl v ulici Karla Tomana, kde mu v hladkém průjezdu jednosměrkou bránila dodávka na levé straně silnice, což Jaromír Čermák bleskově vyřešil sklopením zrcátek. Zcela neprůjezdnou však pro jeho vůz byla ulice Fráni Šrámka. Do této obousměrné ulice, kde podélně parkují vozy po obou stranách, se dostala pouze malá „Yetina“.

Kontrolní akce tak opět prokázala, že parkování hlavně na sídlištích je stále velký problém, který by v případě ostrého zásahu mohl hasičům značně zkomplikovat práci. A to si pro svůj průzkum zvolili poměrně přijatelnou hodinu, kdy sídliště ještě nejsou zcela zaplněna parkujícími vozidly, a také nevyjeli třeba s velkou Tatrou 815. Navíc bylo i dobře vidět a především – nemuseli spěchat k záchraně životů nebo majetku!

Ladislav Holomčík
HZS Středočeského kraje
Sdílet
Seriál: Průjezdnost komunikací vzhledem k jízdě složek IZS