Hasiči v Miletíně omladili svou Tatru, vozidlo kompletně zrepasovali u společnosti Kobit ve Slatiňanech
Sbor dobrovolných hasičů v Miletíně se pyšní kompletně zrekonstruovanou Tatrou 815. Původní CAS 32 na podvozku Tatra 815 PR-2 zhodnotili ve firmě Kobit THZ ve Slatiňanech. Cena opravy, na které se podílela i Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod, činí 4 198 700 korun včetně DPH.
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/lj5uy0drc6.800.jpg)
Omlazeny byly všechny základní prvky vozu – tedy podvozek, který prošel generální opravou, modernizací pérování a montáží stabilizátorů; kabina, na které proběhla výměna přední masky a boků s blinkry; výměna nárazníku a navazujícího karosování a také nástavba, která je zcela nová.
Automobil prošel úpravou pro zvýšení brodivosti na 1 200 mm – součástí byla výměna všech světlometů za vodotěsné a přemístění směrových světel na kabině osádky nad čáru brodivosti.
Kabina osádky je vybavena zvláštním výstražným zařízením modré barvy s LED zdrojem světla. Součástí jsou dvě synchronizované LED svítilny vyzařující světlo modré barvy, které jsou umístěny na přední straně kabiny v prostoru pod předním oknem. Tyto svítilny se zapínají současně se zvláštním výstražným zařízením a lze je v případě potřeby vypnout samostatným vypínačem.
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/4q4b47e8zy.800.jpg)
V prostoru místa nástupu strojníka do kabiny je umístěna samostatná zásuvka 24 V pro dobíjení akumulátorových baterií a samostatné přípojné místo pro doplňování tlakového vzduchu z vnějšího zdroje.
Úpravy na nástavbě
Cisterna je vybavena novým požárním čerpadlem THZ 3000 se jmenovitým výkonem 3 000 litrů za minutu s vysokotlakou částí, která pracuje s tlakem 4,0 MPa a průtokem 150 litrů za minutu. Pěnotvorné přiměšovací zařízení čerpací jednotky je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.
Nádrž na hasivo tvoří jeden celek s integrovanou nádrží na vodu o objemu 8 200 litrů a pěnidlo o objemu 800 litrů.
V prostoru obsluhy čerpadla je umístěn mikrofon a reproduktor jako druhé obslužné místo vozidlové radiostanice.
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/9nw51muazi.800.jpg)
Zařízení prvotního zásahu je tvořeno průtokovým navijákem s hadicí o délce 60 metrů, pevně připojenou k vysokotlaké části požárního čerpadla a k proudnici pro hašení vodou i pěnou. Průtokový naviják je vybaven elektrickým pohonem pro zpětné navíjení hadice s možností nouzového ručního navíjení a vodícími válečky.
Osvětlení prostoru okolo nástavby je zajištěno vně umístěnými a částečně zapuštěnými zdroji neoslňujícího světla na obou bocích a zadní stěně, integrovány jsou v okapové liště.
Na levé straně za kabinou cisterny je uchycen pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s LED reflektory. Napájen je z elektrocentrály, která je spolu s motorovou řetězovou pilou uložena na výsuvném platu.
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/lj5uy0drc6.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/kyhgku17pe.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/i0wnz16qhd.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/nf3qs8vhie.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/qc0iw4y40p.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/1ccxgzeq3y.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/e4wwlld8q1.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/mv2zcsctue.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/zh1b3j6mxt.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/9nw51muazi.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/9bwl4bx76z.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/v6wtdilrs1.200.jpg)
![](https://storage.pozary.cz/article/5/7/574f017cdb0c8/4q4b47e8zy.200.jpg)