Prodejce vozů Dajbych představil třínápravovou Toyotu Land Cruiser 79 s pohonem všech kol
Firma Dajbych představila na svém polygonu v Plzni poměrně unikátní projekt upraveného vozu Toyota s třínápravovým podvozkem. Vozidlo čeká na homologaci pro český trh.
Toyota 6×6 je postavena na prověřeném a oblíbeném podvozku řady Land Cruiser s možností dodání jen šasi, single cab nebo double cab. V nabídce bude se šestiválcovým dieselovým nebo benzínovým motorem o objemu 4.2, respektive 4.0 litrů. Nejvýkonnější benzínový agregát nabídne 393 koní s točivým momentem 494 Nm.
- Rozměry v mm (délka/výška/šířka): 6 080 / 1 770 / 2 025
- Rozchod kol (mm) / zatížení nápravy (kg) – přední 1 515 / 1540
- Rozchod kol (mm) / zatížení nápravy (kg) – prostřední 1530 / 2300
- Rozchod kol (mm) / zatížení nápravy (kg) – zadní 1530 / 2300
Toyota 6×6 má 3 nápravové uzávěrky diferenciálu, přední i zadní ocelový nárazník a vzduchové odpružení s možností udržování stálé světlé výšky. Celková hmotnost vozidla je 5 750 kg, přípustná hmotnost taženého přívěsu je 3 500 kg.
Převodovka je standardně nabízena v pětistupňové manuální verzi, přičemž výrobce uvažuje i automatu. Automobil má rozvor 3 640 mm. Nájezdový úhel vpředu je 40° a vzadu 35°, brodivost je 750 mm.
Vozidlo má stálý pohon obou zadních náprav (v poměru výkonu 50:50), při přiřazení přední nápravy je síla rozvržena v poměru 50 % na přední a po 25 % na každou zadní nápravu.
Vůz jsme měli možnost vyzkoušet přímo v náročném bahnitém a kopcovitém terénu na polygonu firmy Dajbych. Průchodnost byla výborná, ovládání vozidla je typické pro značku Toyota Land Cruiser. Zaujala nás nosnost nákladového prostoru, která je 3 tuny.
Firma Dajbych z Plzně je po homologaci vozidla schopna zajistit kompletní dodání včetně speciální hasičské nástavby s doplňky jako jsou naviják, kompresor nebo pancéřování pro ozbrojené složky.