Hasiči dostanou 24 nových tatrovek, poprvé se v Terrnu objeví kotoučové brzdy a automatická převodovka
Hasičský záchranný sbor pořídil 23 nových cisternových automobilových stříkaček, financovaných z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů. Tatry Terrno dodala hasičům firma THT Polička.
Podvozek, motor a převodovka
Pro výrobu cisteren byl jako základ použit známý podvozek R55 z produkce kopřivnické automobilky. V tomto případě však se dvěma výraznými inovacemi. Na obou nápravách byly poprvé použity kotoučové brzdy, Tatra zde využívá segmenty z modelové řady 158, použít je lze i do řady Force.
Komfort pro řidiče pak zvyšuje automatická převodovka Allison s hydrodynamickým měničem, kterou kopřivničtí na tomto podvozku rovněž použili jako novinku. Řazení probíhá bez přerušení přenosu točivého momentu. Chlazení převodovky se nachází na pochozí plošině nástavby.
Vozidlo je schopno brodění klidnou vodou až do hloubky 800 milimetrů, zároveň umožňuje zastavit v takto hluboké vodě na dobu minimálně 10 minut.
V přední části vozu je na podélnících rámu v předním nárazníku uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN v úhlu až 15°.
Krom jednoho vozu pro HZS Ústeckého kraje budou všechny vybaveny sdruženou přípojkou tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů, která se při nastartování vozu automaticky odpojí.
Nástavba
Nástavba automobilu je vyrobena z hliníkových profilů, olepených hliníkovými plechy. Na každém boku je trojice schrán s příslušenstvím o hloubce 600 milimetrů. Kryty jsou hliníkovými roletkami.
Nádrž na vodu má objem 4 000 litrů, na pěnidlo 240 litrů.
Na pochozí plošině nástavby je vývod pro připojení odnímatelné lafetové proudnice o výkonu 2 000 litrů za minutu. Průtok lze nastavit v rozsahu 800 – 2 000 litrů minutově, účinný dostřik kompaktním proudem je 50 metrů.
O osvětlení okolí vozu se starají LED světla na bocích nástavby, pro nasvětlení místa zásahu je v Tatře k dispozici teleskopický pneumaticky vysouvaný stožár se čtyřmi LED světlomety.
V zadní části nástavby je uchycena couvací kamera, displej je umístěn nad sedadlem řidiče.
Rozdělení CAS do krajů
- JHČ 2 kusy (HS Jindřichův Hradec, HS Strakonice)
- JHM 3 kusy (HS Hodonín)
- KHK 2 kusy
- KVK 1 kus
- LBK 1 kus (HS Jablonné v Podještědí)
- OLK 2 kusy
- PAK 2 kusy
- PLK 2 kusy (HS Staňkov, HS Tachov)
- STČ 4 kusy ( HS Kladno, HS Příbram, HS Říčany a HS Zruč nad Sázavou )
- ULK 1 kus
- VYS 1 kus
- ZLK 2 kusy (HS Luhačovice, HS Slavičín)
Prototypový kus (tedy 24.), který v rámci vývoje postavila firma THT Polička bude v budoucnu sloužit pro výcvik řidičů v ostravském Centru bezpečné jízdy Libros.