Dvojici cisternových automobilových stříkaček na podvozku Mercedes-Benz Atego získali pražští hasiči s přispěním Fondu zábrany škod
Dvě cisternové automobilové stříkačky omladí vozový park Hasičského záchranného sboru hlavního města Prahy. Pořízeny byly s přispěním České kanceláře pojistitelů z Fondu zábrany škod. Vozidla byla vyrobena ve Slatiňanech – hasičům je dodala společnost Kobit. Sloužit budou na pražské centrále a na stanici v Krči.
Podvozek
Cisterny jsou postaveny na dvounápravovém šasi Mercedes-Benz Atego 1226 určeném pro městský provoz. Přeplňovaný řadový šestiválec o výkonu 188 kW pohání kola zadní nápravy skrze automatickou převodovku Allison.
Kabina je šestimístná, sklopná, vybavená nezávislým topením. Všechna sedadla – s výjimkou řidiče – mají ve svých opěradlech integrován držák dýchacího přístroje. Nad hlavou velitele jsou umístěny radiostanice – digitální i analogová.
Řidič má ve svém zorném poli displej couvací kamery.
Na přední části vozu je uchycen elektrický lanový naviják.
U dveří řidiče je sdružená zásuvka pro doplňování tlakového vzduchu a dobíjení, která se při nastartování vozu samočinně odpojí.
Nástavba
Modulová hliníková karoserie účelové nástavby umožňuje bezproblémové uložení výbavy v technickém rozsahu. V pravé přední skříni nalezneme vyprošťovací zařízení značky Weber.
Jednotlivé schrány cisternové automobilové stříkačky disponují polohovatelnými prvky. Výsuvná plata zajišťují lepší dosažitelnost požární výbavy.
Vozidlo je osvětleno světelnými prvky společnosti Holomý. V zadní části je osazeno světelnou osvětlovací rampou s osmi moduly Trafic Master Amber, v rozích je umístěn rohový LED modul. V přední části nástavby je uchycen pneumaticky výsuvný stožár.
Požární čerpadlo THZ 3000 s elektronickým přiměšováním dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 1 MPa.
Autorem posledních tří fotografií je Jan Metlička, MT-studio.cz