Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Kombinovaný hasičský automobil pro dobrovolné hasiče ve Švýcarsku má čtyři nápravy

Dobrovolní hasiči švýcarského města Zug disponují majestátním kombinovaným hasicím automobilem na podvozku Mercedes-Benz Actros. Nástavbu vyrobila v roce 2004 firma Vogt.

Actros je největším automobilem u jednotky, hasiči ho kromě samotného transportu velkého množství hasiva využívají také při zásazích na dálnici. U zásahů s únikem nebezpečné látky poskytuje trojnásobnou požární ochranu. Nádrž je používána šetrným způsobem tak, aby bylo možno automobil využít i pro přepravu pitné vody.

Vůz je poháněn osmiválcovým naftovým přeplňovaným motorem OM 502 LA, splňujícím emisní normu Euro 3. O přenos hnací síly na kola obou zadních náprav se stará šestistupňová automatická převodovka. Řidič má k dispozici couvací kameru.

Actros je dlouhý 11 000 mm, široký 2 550 mm a vysoký 3 500 mm.

Ve vybavení je deset dýchacích přístrojů, čtyři z toho jsou uloženy v kabině osádky.

Osmiroletová nástavba je osazena pneumaticky výsuvným osvětlovacím stožárem se čtyřmi 1 000W reflektory, dvěma hadicovými navijáky pro rychlý zásah se 100m hadicí, dvěma 60m navijáky pro zásah práškem a 100m navijákem pro použití sněhového hasicího zařízení

Do nádrží se vejde 7 000 litrů vody, 2 000 litrů pěnidla, 1 000 kg prášku s hasicím zařízením Total a 120 kg oxidu uhličitého.

V automobilu je použito čerpací zařízení firmy Ziegler o výkonu 4 800 litrů za minutu při tlaku 8 barů a 300 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu, tedy při 40 barech.

Kombinovaná lafetová proudnice umožňuje zásah vodou a pěnou – 2 000 litrů za minutu resp. 1 000 litrů za minutu – při tlaku 8 barů. Prášková lafeta dokáže dodat 10 kilogramů hasiva za sekundu.

V současné době se u jednotky města Zug jedná o poslední větší zásahový vůz na podvozku Mercedes-Benz, všechna další vozidla jsou postavena na šasi od firmy Scania.

Sdílet