Neděle 24. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nová Scania bude zasahovat ve Vintířově na Sokolovsku, cisternu hasiči dostali pod stromeček

Před hasičárnou ve Vintířově na Sokolovsku se dne 20. prosince 2016 sešli členové jednotky, zástupci města, Hasičského záchranného sboru i výrobce, aby přivítali novou zásahovou cisternu na podvozku Scania.

Na nákupu vozidla za 7.136.580 Kč od firmy THT Polička, s.r.o. se podílela sama obec, jedním milionem na něj přispěl Karlovarský kraj v rámci dotací na obnovu požární techniky v roce 2016.

Vintířov se nachází v okrese Sokolov v Karlovarském kraji. Ke dni 1. 1. 2016 zde žilo 1 135 obyvatel. Po zrušení poddanství se Vintířov roku 1850 stal samosprávnou obcí a tento status má nepočítaje různé změny příslušnosti k okresům dodnes.

Rozvoj dobývání hnědého uhlí a kaolínu v okolí zcela pozměnil tvářnost krajiny a skladbu obyvatel.

O novém zásahovém vozidle bylo rozhodnuto v závěru roku 2015. Naše jednotka podávala solidní výkony, proto jsme se v zastupitelstvu všichni k tomuto nápadu přiklonili.

Členové jednotky začali v prvopočátku objíždět firmy i jednotky, které Scanií již disponují a během čtyř měsíců se zformovala představa,

uvedl starosta obce Jiří Ošecký.

Když už budete vyjíždět, přeji vám, abyste uchránili to, co je potřeba a vrátili se zpět bez újmy na zdraví. Takže mnoho štěstí a mnoho kilometrů bez nehod,

popřál jednotce zástupce firmy THT Jaroslav Lorenc.


Budete mít větší pole působnosti a více výjezdů, protože operační středisko vás bude povolávat k událostem, ke kterým jste nejezdili. Jsem rád, že úroveň jednotek dobrovolných hasičů v našem kraji, které jsou v podstatě nepostradatelné, je na velice vysoké úrovni,

sdělil Ing. Václav Klemák, ředitel HZS Karlovarského kra­je.

Jednotka z Vintířova totiž v letošním roce „povýšila“ a z kategorie JPO V byla přeřazena do JPO III.

Dobrovolní hasiči byli vždy vážený spolek. Ani ve Vintířově nechtěli být pozadu a proto založili 8.dubna roku 1890, jako vůbec první spolek, spolek dobrovolných hasičů. Zvláštním příležitostem (oslavy, plesy, májové slavnosti) dodávali hasiči zvláštní ráz.

V roce 1946 navázal na činnost starého německého spolku nově založený spolek dobrovolných hasičů, ze kterého se později vytvořila místní jednota Československého svazu požární ochrany a z hasičů se stali požárníci.

V roce 2006 bylo zakoupeno zcela nové požární vozidlo CAS 16 Daewoo Avia.

www.vintirov.cz/cs/hasici/

Už když jsme přijeli na první kontrolní den do THT, tak jsme viděli holý podvozek s bílou kabinou a hned nám bylo jasné, co to bude za auto. Už tenkrát jsme ji pojmenovali „Kráska“ a myslím si, že ji to už zůstane napořád,

zakončil předávání Robert Muchka, velitel JSDH Vintířov.

Podvozek

Pro novou cisternu byl použit podvozek Scania P440 CB 6×6 EHZ s kabinou pro mužstvo CrewCab CP 28. Vůz o maximální hmotnosti 26 tun je v nezatíženém stavu vysoký 3 150 mm a jeho maximální délka je i s nárazníkovou lafetou 9 600 mm.

Motor o výkonu 323 kW je spojen s automatickou převodovkou s retardérem.

Cisterna může brodit klidnou vodou do hloubky až 750 milimetrů.

Kabina

Šestimístná kabina je v zadní řadě sedadel osazena opěradly s integrovanými držáky dýchacích přístrojů Dräger PSS 4000, mezi nimi jsou uloženy náhradní tlakové láhve.

V zorném poli řidiče je umístěn 7" monitor couvací kamery.

Pro komfort osádky je Scania vybavena topením nezávislým na chodu motoru a jízdě, klimatizací i autorádiem se čtveřicí reproduktorů. Nechybí ani měnič 24/230 V.

Najdeme v ní i pětici dobíjecích úchytů pro svítilny Survivor a stejným počtem dobíjecích úchytů pro ruční radiostanice Motorola GP 340.

Prostor kabiny osádky je vybaven nočním osvětlením, ovládaným přepínačem u jednotlivých dve­ří.

Nástavba

Nástavba je čtyřroletová – po dvou na každé straně. Karoserie je vyrobena z hliníkových profilů a olepena plechem.

Nádrž na hasivo je svařena z nerezavějící oceli, Scania uveze 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla.

Nástavba i čerpadlo jsou řízeny skrze CAN sběrnici, systém monitoruje stav podvozku i nástavby a umožňuje obsluhu většiny prvků z místa ovládání čerpadla.

Veškeré rozvody vody jsou z nerezavějící oceli. Pod předním nárazníkem je trvale uchycena asanační lišta se třemi tryskami, které jsou nastavitelné ve dvou rovinách. Na něm je lafeta s elektronickým ovládáním joystickem z kabiny řidiče.

Na pochozí střeše nástavby je přípojný bod pro uchycení lafetové proudnice o výkonu 2 000 litrů za minutu a dostřiku 50 metrů.

Osvětlovací stožár o svitu 20 000 lumenů je pneumaticky výsuvný a napájený z podvozkové části automobilu, připojit ho lze i na externí zdroj 230 V, včetně možnosti využití elektrocentrály z vybavení vozu.

Sdílet