Pátek 27. září 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Naparfémovaný leták způsobil muži nevolnost

Pro zvýšení reklamního účinku nechala pojišťovna leták naparfémovat vůní, připomínající toaletní mýdlo. Protože se adresátovi z vůně zatočila hlava a ucítil menší nevolnost, vložil dopis do igelitového sáčku a odnesl ho na Krajskou hygienickou stanici v brněnské Jeřábkově ulici.

K podezřelé dopisní obálce, ze které se adresátovi zatočila hlava, vyjížděli dnes hasiči v Brně. Poplach však způsobil parfémovaný reklamní leták pojišťovny.

Ilustrační foto

Dopis byl adresovaný 66letému Brňanovi, kterému pojišťovna sdělovala informace o jeho penzijním připojištění. K úřednímu dopisu pojišťovna připojila reklamní leták, v němž klienty ujišťuje o tom, že světová finanční krize jejich peníze na penzijním fondu neohrožuje. Pro zvýšení reklamního účinku nechala pojišťovna leták naparfémovat vůní, připomínající toaletní mýdlo.

Protože se adresátovi z vůně zatočila hlava a ucítil menší nevolnost, vložil dopis do igelitového sáčku a odnesl ho na Krajskou hygienickou stanici v brněnské Jeřábkově ulici. Hygienici zásilku nezkoumali a podle zásad pro manipulaci s podezřelými zásilkami dnes několik minut po 10. hodině přivolali hasiče. Jednotka ze stanice v Lidické ulici zasahující v dýchacích přístrojích zásilku umístila do bezpečnostního přepravního kontejneru a předala k analýze chemikům z laboratoře Školícího střediska HZS JMK v Tišnově. Protože adresát dopisu hasiče informoval o svých zdravotních problémech po otevření obálky, velitel zásahu na místo přivolal zdravotníky a muže předal do jejich péče.

Z prvních výsledků chemické analýzy reklamního letáku a z bezpečnostního listu použitého parfémového přípravku vyplynulo, že se nejednalo o žádnou toxickou nebo nebezpečnou látku. Aroma letáku tvořily vonné látky, které mj. produkují citrusové plody nebo smrky. Tyto látky nejsou lidem nebezpečné, nepůsobí toxicky, pouze při vyšší koncentraci v ovzduší mohou některým jedincům způsobovat alergické reakce. V minimální koncentraci pro naparfémování reklamního letáku je účinek těchto vonných látek srovnatelný s účinkem vůně běžného toaletního mýdla nebo parfému.



por. Mgr. Jaroslav Haid, tiskový mluvčí HZS Jihomoravského kraje

-kaw- 

Sdílet