Pátek 22. listopadu 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Repase CAS-32 od Vesta auto

Pražská firma Vesta auto provedla pro HZSP Mostecké uhelné společnosti kompletní repasi nástavby CAS-32 T815.

Pražská firma Vesta auto provedla pro HZSP Mostecké uhelné společnosti kompletní repasi nástavby CAS-32 T815.

Z původní nástavby zbylo v podstatě jen čerpadlo, které prošlo generální opravou, stejně jako na něj navazující armatury, část z nich pak byla vyměněna. Dále pak obě plastové nádrže na pěnidlo a lafeta, která však také prošla generální opravou. Podvozek repasován nebyl, zákazník si to neobjednal, stejně tak nebyla provedena ani výměna VRZ.

Úplně vyměněna pak byla nádrž na vodu, původní ocelovou nahradila nerezová, zcela nová je i kostra nástavby. Ta je nově celohliníková, jedná se o sešroubované ALU profily olepené hliníkovým plechem. Vnitřní prostor skříní a pochozí střecha nástavby je provedena ze slzičkového hliníkového plechu, ten je, na rozdíl od vnějšího oplechování nástavby, k profilovému skeletu šroubován. Vybavení úložných prostorů je celkem strohé, což je běžné u většiny vozidel HZSP MUS, CASky tu krom svého základního poslání slouží nejčastěji ke kropení klomunikací v povrchových dolech a zmáhání důlních záparů. S kropením souvisí i jedno z dalších specifik vozidel hasičů Mostecké uhelné – umístění kropící lišty – ta je, na rozdíl od obecných zvyklostí napevno namontována vzadu nad prostorem pro obsluhu čerpadla. Ještě se vrátím k čerpadlu – jeho ovládání je kompletně provedeno vzduchovými ventily, nikoli poruchovými Evčky, stejně tak i ovládání lafety, ovládací panel čerpadla je úplně nový s jednoduchým uspořádáním. Kropení sanační lištou je možné bez výstupu z kabiny, výtlak vyvedný na střechu nástavby k liště je ovládán z kabiny vozidla.

V levé přední skříni jsou přihrádky pro uložení hadic, v zadní pak držáky pro uložení armatur (rozdělovač, pěnotvorná proudnice) a dvě police pro další příslušenství. V pravé přední roletě je svislé výsuvné plato s držáky Rosenbauer na tři dýchací přístroje, do kterých je možné upevnit jak staré Saturny, tak nové Drägery. Dále je zde hydrantový nástavec a klíč a přenosný skládací monitor POK. Pravá zadní skříň pak skrývá hadicový naviják Rosenbauer s rychlozásahem, bohužel vzhledem k finančním možnostem zákazníka jen s oranžovou hadicí Haberkorn. Ve skříni u čerpadla je pak malý regál na dva „béčkové kraťasy“ a držáky na bourací sekeru a klíč na půlspojky. Vnitřní prostor skříní je osvětlen LEDkovými „hady“, toto osvětlení je opravdu velmi účinné, s běžnými světly se 24 V žárovkou nesnese srovnání. Rolety jsou od firmy AS FIRE s podélnými madly. Osvětlení prostoru kolem vozidla zajišťují halogenové reflektory skryté ve výřezech postranic nástavby.

K výčtu provedené práce dodám jen můj osobní dojem z kvality provedené práce – práce je provedena velmi čistě a dle mého názoru kvalitně, ostatně to nejlépe prokáže extrémní provoz v povrchovém dole. Firma Vesta zainvestovala do technologie, všechny plechy jsou řezány CNC laserovým paprskem, na celém autě jsem nenašel žádnou nepřesnost nebo fušeřinu, a to jsem hledal opravdu důkladně..

-wob-

Sdílet