Křížence cisterny a plošiny mají na učilišti v Brně, Iveco Magirus MultiStar uveze devět hasičů
Školní a výcvikové zařízení v Brně disponuje zajímavou technikou. Od firmy Firefighting Technology hasiči získali do zápůjčky Iveco Magirus MultiStar. Jedná se o kombinaci prvovýjezdové cisternové automobilové stříkačky a automobilové plošiny.
Podvozek
Pro tento unikátní automobil byl použit podvozek Iveco Eurocargo ML 180E30 FF. Pohání ho řadový přeplňovaný šestiválec o výkonu 220 kW skrze automatickou převodovku. Motor splňuje emisní normu Euro 5.
Rozvor náprav je 4 590 mm, poháněna jsou zadní kola.
U dveří řidiče je sdružená zásuvka Rettbox Air pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu. Po nastartování se samočinně odpojí.
Kabina pro mužstvo pochází z produkce nástavbáře – firmy Magirus. Vejde se do ní sedm hasičů, kteří sedí naproti sobě. V opěradlech čtyřech sedadel uspořádaných proti směru jízdy jsou integrovány dýchací přístroje, stejně je vyřešeno sedadlo velitele vozu. Pro všechny jsou k dispozici bezpečnostní pásy.
Nástavba
Nástavbu tvoří klasická sedmiroletová karoserie s čerpacím zařízením umístěným v zadní části automobilu a nádrží na vodu o objemu 1 600 litrů.
Snadnější přístup k trojici schrán na každém z boků zajišťují výklopné nášlapy pod každou schránou.
Na zadní stěně je uchycen teleskopicky výsuvný osvětlovací stožár se šesti reflektory.
Nástavba je řízena přes CAN sběrnici, provozní údaje se zobrazují na displeji u obslužného panelu čerpadla a v kabině vozu. Čerpací zařízení dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů.
Plošina
Unikátem je u tohoto automobilu plošina se záchranným košem. Dostupná výška je 30 metrů, jedinečný je rovněž dosah pod úroveň terénu, který činí 12 metrů. Maximální vyložení plošiny je 16,5 metrů.
Jednotlivé teleskopické prvky jsou vysouvány pomocí ocelových lan. Na záchranném koši RC300 je upevněn monitor.
Při sejmutí koše lze rameno využít pro zvedání břemen o hmotnosti až 1 200 kg v závislosti na vyložení.
Veškeré prvky související s prací s ramenem plošiny jsou ovládány dálkově, pracoviště obsluhy je shodné s pracovištěm v záchranném koši.
Ke stabilizaci slouží celkem šest podpěr. Dvě jsou umístěny za kabinou, jsou výsuvné do boku a dolů ve tvaru H. Další čtveřice je na podvozku v přední a zadní části automobilu, tyto podpěry se vysouvají pouze směrem dolů.
Rozměry a hmotnosti
Automobil Iveco Magirus MultiStar je dlouhý 10 008 mm, vysoký 3 300 mm a široký 2 500 mm. Jeho maximální technicky přípustná hmotnost je 18 tun. Cena se pohybuje okolo 20 milionů korun.