Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči v Zámrsku mají od května novou Tatru 815–7, převzali ji v rámci oslav 135. výročí

Sobota 20. května 2017 byla pro zámrské hasiče výjimečným dnem. V rámci oslav 135 let od založení hasičského sboru v Zámrsku (založen 1882) zásahová jednotka obce slavnostně převzala novou cisternu Tatra 815–7 od zástupců firmy THT Polička a zástupců obce Zámrsk.

Celková cena vozu je 7 798 450 korun včetně DPH a 90 % této částky bylo získáno z dotací IROP a státního rozpočtu. Zbylých 10 % uhradila obec Zámrsk z vlastních zdrojů.

Slavnostního předání se zúčastnili významní hosté: obchodní ředitel společnosti THT Polička, s.r.o. Jaroslav Lorenc, radní Pardubického kraje Mgr. Hana Štěpánová, zástupkyně firmy Stelma Pardubice Ing. Elena Pešková, náměstek ředitel HZS Pardubického kraje plk. Mgr. Aleš Černohorský, velitel stanice Vysoké Mýto (HZS PAK) npor. Milan Vincenc, předseda Sdružení místních samospráv a europoslanec JUDr. Stanislava Polčák. Dále se předání zúčastnili zástupci okolních hasičských sborů a příznivci z řad veřejnosti.

Předání proběhlo před místním zámkem, kam postupně najela všechna vozidla Hasičů Zámrsk – Opel Campo a cisterny Tatra 148 i veterán Tatra 138, která je mezi hasičskými vozidly nyní již opravdovou raritou. Jako poslední přijela za potlesku diváků CAS 30 T 815–7 6×6.

Klíče od vozidla předal Jaroslav Lorenc z THT Polička do rukou starostky obce Zuzany Tvrzníkové, a ta vozidlu nechala požehnat páterem Mgr. Janem Kunertem. Poté předala s krátkým proslovem klíče od nové cisterny veliteli Janu Merklovi. Po zdravicích plk. Aleše Černohorského a Ing. Eleny Peškové proběhlo představení vozidla všem účastníkům slavnosti.

Další program oslav následoval v místním parku, kde proběhla předtančení i veselé scénky v podání místního ochotnického spolku Papeto a vystoupení šermířské skupiny Tartas Česká Třebová.

Po celé odpoledne k tanci i poslechu hrála country kapela a oslavy byly zakončeny večerní diskotékou. Účastníci oslav si jejich průběh velmi pochvalovali a odcházeli domů spokojeni.

Jednotka SDH obce Zámrsk toho dne získala velmi platného pomocníka, který jim bude nadále usnadňovat jejich činnost v organizovaném systému požární ochrany.

Podvozek

Šestikolové šasi kopřivnické výroby Tatra 815–731 R32 je poháněno vidlicovým, přeplňovaným, vzduchem chlazeným naftovým osmiválcem o výkonu 325 kW, splňujícím emisní normu Euro 5. Převodovka je mechanická, čtrnáctistupňová, řazená automaticky systémem Norgren.

Standardně jsou poháněna kola obou zadních náprav, pohon přední je připojitelný. Vůz je určen pro jízdu v terénu, nechybí tak ani uzávěrky všech diferenciálu.

Kabina je čtyřmístná, vybavená nezávislým naftovým topením. Nechybí samozřejmě tablet s vybavením pro technologickou podporu při výjezdu a spojovací prostředky, které tvoří analogová a digitální vozidlová radiostanice – druhé obslužné místo analogové radiostanice je u ovládacího panelu čerpadla.

Osm dobíjecích úchytů je určeno pro čtyři ruční radiostanice a čtyři svítilny. V dosahu velitele je přenosný světlomet s 3metrovou kroucenou šňůrou napájený z palubní soustavy vozu.

Řidič má v zorném poli umístěn 5" displej couvací kamery.

Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

Odolnost podvozku je upravena speciálními návleky na rozvodech tlakového vzduchu, paliva a elektroinstalaci. Dlouhodobě tak zvládne teploty až do 200 °C, po dobu 15 minut pak i 1 000 °C.

V přední části vozu je v podélnících rámu uchycen elektrický lanový naviják o tažné síle 35 kN s jištěním proti přetížení. Pod ním je asanační lišta se třemi nastavitelnými hubicemi. Na levé straně kabiny jsou přípojky pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu.

Nástavba

Nástavba je modulová. Přední a zadní část je vyrobena z hliníkových profilů a olepena plechem ze stejného materiálu. Mezi nimi je uložena nádrž na hasiva z nerezavějící oceli. Ta pojme 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla.

Osvětlení okolí vozu zajišťují částečně zapuštěná LED světla na obou bocích a v zadní části nástavby, k dispozici je i dvojice přenosných 24V LED světlometů s magnetickým uchycením. A osvětlovací stožár Tekline.

Na obou stranách je dvojice velkých schrán pro příslušenství. Všechny jsou kryty hliníkovými roletkami s podélným madlem.

Na obou bocích nástavby jsou LED stavoznaky signalizující množství hasiva v nádrži. Na horní pochozí plošině nástavby je prvek pro uchycení lafetové proudnice.

Čerpací zařízení THT PKA 3000 – 250 je uloženo v zadní části vozu. Jeho jmenovitý výkon je 3 000 litrů za minutu v nízkotlakém a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu. Vybaveno je automatickou vývěvou s možností manuálního vypnutí. Přiměšovací zařízení je ovládáno ručně. Rozměry a hmotnosti

Tatra je dlouhá 9 450 mm včetně lanového navijáku, široká je 2 550 mm a vysoká 2 850 mm. Světlá výška je standardně 360 mm, samozřejmě jde regulovat a je možné ji zvýšit až na 450 mm. Provozní hmotnost vozu je 14 500 kg, celková pak 26 000 kg.

Sdílet