Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nová Tatra Terrno nahradila v Hostovicích na Pardubicku starou Škodu 706, prověřil ji požár domečku

Šestikolovou cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku Tatra Terrno získali hasiči v pardubické části Hostovice. Vůz za 6 642 900 korun včetně DPH dodala společnost Kobit THZ.

Slavnostní předání proběhlo v sobotu 24. června 2017, předcházel mu průjezd hasičských vozidel centrem obce.

Dnešní den ve mně vyvolává vzpomínku na černobílou fotografii z kroniky obce, kde v roce 1981 stojí před novou cisternovou automobilovou stříkačkou hrdý sbor dobrovolných hasičů.

Jsou to naši otcové a dědové, většina již bohužel není mezi námi. O to vice si uvědomuji význam tohoto okamžiku a je více než pravděpodobné, že příští takto zásadní výměna techniky se bude týkat už nové, mladší generace hostovických hasičů.

Chtěl bych poděkovat všem, kteří se jakoukoliv měrou podíleli na dotačním projektu, jehož výsledkem je naše nová Tatra.

V první řadě mám na mysli statutární město Pardubice – a to jak vedení, které dalo projektu zelenou, tak i zainteresované úředníky, kteří s námi půl druhého roku na projektu spolupracovali.

Samotné Tatře bych popřál dlouhý a bezporuchový život – raději více slavnostních přehlídek, než ostrých zásahů,

uvedl velitel jednotky.

Jednotka Hostovice je zařazena v kategorii JPO III, nová Tatra nahradila starší vozidlo CAS 25 Škoda 706.

Podvozek

Třínápravové šasi Tatra 815 231R35.413­.6×6.2 je určeno pro smíšený provoz. Rozvor mezi první a druhou nápravou je 4 090 mm, mezi druhou a třetí pak 1 320 mm. Pohání ho vidlicový vzduchem chlazený osmiválec o výkonu 325 kW, spřažený ale pouze s manuálně řazenou převodovkou.

Kabina

Kabina je šestimístná, čtyřdveřová. V opěradlech zadní řady sedadel jsou uchyceny dýchací přístroje Dräger PSS 3000. Zbylé dva přístroje jsou uloženy v kabině. Náhradní tlakové láhve najdeme mezi jednotlivými opěradly.

Šest dobíjecích úchytů je určeno pro radiostanice, další čtyři pro ruční svítilny.

U dveří řidiče je umístěna dobíjecí zásuvka Hella a přípojka tlakového vzduchu. V jeho zorném poli najdeme 5" displej vyhřívané couvací kamery.

Pro spojení s operačním střediskem a ostatními jednotkami je ve vozidle nainstalována analogová radiostanice Motorola. Druhé obslužné místo s mikrofonem a reproduktorem je u ovládacího panelu čerpadla.

Pod předním nárazníkem je umístěna asanační lišta se třemi hubicemi.

Podvozek je upraven pro zvýšenou odolnost proti sálavému teplu a to do 200 °C, krátkodobě až do 1 000 °C.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.

Nástavba

Modulová karoserie účelové nástavby je vyrobena z hliníkových profilů a olepená plechem. Na obou bocích jsou umístěny LED stavoznaky, signalizující zbývající množství hasiva v ocelové nádrži.

Ta pojme 8 000 litrů vody a 510 litrů pěnidla.

Pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár je osazen čtyřmi LED světlomety s celkovým světelným tokem 20 000 lumenů. Osvětlení prostoru okolo vozu zajišťují LED světla, zapuštěná do okapových lišt na obou bocích a v zadní části nástavby.

Čerpací zařízení pracuje v nízkotlakém režimu s maximálním výkonem 3 000 litrů za minutu, ve vysokotlakém s průtokem 250 litrů za minutu.

Rozměry vozu

Tatra je vyvedena jen v běžném červeném odstínu RAL 3000. Její délka je 9 050 mm, výšky 3 050 mm a šířka 2 550 mm.

Sdílet