Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Olešnice v Orlických horách upravila pro své hasiče nový dopravní automobil, Iveco Daily uveze devět osob

Hasiči z Olešnice v Orlických horách pořídili v roce 2015 za 943 000 korun Iveco Daily z prostředků programu Česko-Polské spolupráce 2007–2013 jako formu dodatečné aktivity za peníze, které byly uspořeny výběrovým řízením při nákupu CAS 20 4000/240 S2R.

Hasičská vestavba v celkové hodnotě 685 828 Kč včetně DPH byla realizována v roce 2017 ze čtyřistatisícové dotace Královéhradeckého kraje, 280 000 Kč přispěl Sbor dobrovolných hasičů a částku 5 828 korun uhradila obec Olešnice ze svého rozpočtu.
 
 Jednotka obce Olešnice v Orlických horách je zařazena do kategorie JPO II.

Historie techniky jednotky

Několik let po svém založení v roce 1905, kdy měla Olešnice více jak 2 000 obyvatel, byly ve dvou hasičských zbrojnicích připraveny tři koněspřežné stříkačky. Ty byly postupně nahrazovány motorovými a v roce 1958 se objevil i první automobil Ford coby pozůstatek po válečné humanitární organizaci UNRA.

V roce 1960 přibyla PRAGA AN 20 tzv. Andula a motorová stříkačka DS 16, která je v rekonstruovaném stavu v majetku sboru dodnes. Tato dvě vozidla byla v roce 1967 nahrazena vysloužilým geodetickým speciálem Tatra 805, který společně s přívěsnou motorovou stříkačkou PS 12 sloužil do roku 1989.

V tento rok jej nahradila CAS 25 na podvozku Škoda 706 RTHP, která sloužila až do dnešních dnů. Během let se zde vystřídal i mikrobus Škoda 1203 a GAZ 69. V roce 2007 jsme převodem od PČR získali značně zdevastované vozidlo VW Transporter – ten byl ze sborových prostředků a vlastními silami kompletně zrekonstruován a upraven do dnešní podoby.

Přečtěte siNová Tatra 815 je splněným snem jednotky z Olešnice v Orlických horách, s nákupem pomohla Evropská unie i Sbor dobrovolných hasičů

V roce 2001 si potom sbor z peněz vydělaných na brigádách zakoupil dopravní automobil DA12 na podvozku Avia vyrobený v roce 1978, který byl vlastními silami zrekonstruován a ve službách jej v květnu 2017 oficiálně nahradil nový dopravní automobil na podvozku Iveco Daily.

Nové Iveco

Dodavatelem vestavby je firma THT Polička s.r.o., která zhotovila vestavbu automobilu vozidla Iveco Daily 4×2. Celková hmotnost je 5,2 tuny s devíti místy pro posádku.

Jedná se o vozidlo klasické rámové koncepce, která zaručuje předpokládanou životnost a užitné vlastnosti. Iveco pohání 4 válcový přeplňovaný vznětový motor výkonu 125 kW, který přes manuální 6stupňovou převodovku přenáší točivý moment na zadní nápravu.

Hnaná náprava je osazena dvoumontáží pneumatik a je vybavena mechanickou uzávěrkou diferenciálu. Odpružení přední nápravy je řešeno torzními tyčemi, vzadu jsou listová pera. Pérování je doplněno hydraulickými tlumiči a torzními stabilizátory.

Karoserie vozidla je jednoprostorová, typu furgon. Pod sedadlem v druhé řadě sedadel je umístěno nezávislé teplovzdušné topení.

Vozidlo je vybaveno zvláštním výstražným zařízením pro vozidla s právem přednosti v jízdě modré barvy, s rampou na střeše vozidla a dvojicí přídavných světel na masce a směrovou alejí s integrovanými modrými světly v zadní části vozu. Zdroje světla jsou v LED provedení.

K osvětlení okolí vozidla slouží celkem pět bílých LED světel namontovaných na každém boku a v zadní části. Technické prostředky jsou přístupny přes dvojici dveří v zadní části a jsou umístěny v samostatném kontejneru na výsuvných platech.

Celý kontejner včetně příslušenství lze během 5 minut vyjmout pomocí vysokozdvižného paletovacího vozíku. Vznikne tak zcela volný prostor pro převoz jiného materiálu u objemu více jak dvou euro palet.

Sdílet