Operátorka linky 112 v Moravskoslezském kraji pomohla italskému páru v nouzi, zprostředkovala asistenci
V pátek 11. srpna 2017 se před sedmnáctou hodinou obrátil na tísňovou linku 112 italsky mluvící turista s nezvyklým problémem. Na dálnici D1 píchl kolo svého osobního automobilu a jeho pobočka pojišťovny dlouhé hodiny neposílala požadovanou pomoc.
Na krajském operačním a informačním středisku Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje shodou okolností sloužila operátorka ovládající italštinu.
Zjistila, že manželský pár stojí u sjezdu z dálnice D1 na 357. kilometru ve směru do Bohumína, vůz je řádně označen, problém je defekt na pneumatice a více než pět hodin marného čekání na pomoc pojišťovny ve spalujícím horku.
Operátorka se tedy skrze linku pomoci řidičům spojila s českým zastoupením pojišťovny zoufalých turistů a domluvila s nimi výjezd asistenčního vozu. Při hovoru zjistila, že nastal technický problém v komunikaci mezi mateřskou pojišťovnou v Itálii a pražskou centrálou.
Díky péči sloužící operátorky se tak oba manželé z Itálie dočkali pomoci – kromě samotné asistenční služby k nim vyslala i hlídku dálniční policie, která na místě setrvala až do odtahu automobilu.
tiskový mluvčí
HZS Moravskoslezského kraje