V Železné Rudě jezdí hasiči novým rychlým zásahovým automobilem Ford Ranger
Rychlý zásahový automobil Ford Ranger získali hasiči města Železná Ruda. Za více než 1,5 milionu korun včetně DPH ho hasičům dodala firma Progres Servis Sibřina.
Ford nahradí havarovaného předchůdce Nissan Pick-up 4×4 z roku 2004, se kterým měli železnorudští hasiči nehodu při jízdě k zásahu v listopadu 2016. Vybavení Fordu kromě nové laminátové nádrže na hasivo a VRZ použito právě z předchozího RZA.
Jako podvozek byl zvolen Ford Ranger 3.2 Limited s motorem o výkonu 147 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Trvalý pohon má zadní náprava, přední náprava je manuálně připojitelná ve dvou režimech – běžný 4×4 a redukovaný pro složitý terén.
Vozidlo má také uzávěrku diferenciálu a zesílené krytí podvozku a mnoho nadstandardní výbavy. Bez jakýchkoliv úprav se může brodit vodou až do výšky hladiny 800 mm.
Světelné a zvukové výstražné zařízení je od firmy Federal Signal – hlavní rampa je model Legend. V přední masce jsou čtyři přídavné modré LED moduly. Zadní modré majáky tvoří dva páry LED modulů v rozích oranžové sváděcí aleje. Další dva modré LED moduly jsou na každém boku nástavby. Po stranách sváděcí oranžové aleje jsou pracovní a couvací světla bílé barvy.
Další osvětlení okolo vozu obstarávají bílé LED integrované v liště rolet.
Siréna je třítónová s možností „HORN“. V zadních rozích nástavby jsou schovány výsuvné stožáry pro přídavný 12V halogenový světlomet pro nasvícení vzdálenějšího okolí. Posledním osvětlením jsou LED pásky umístěné uvnitř nástavby pro nasvícení úložného prostoru a vybavení.
Ovládání pro VRZ a obsluhu osvětlení je na středovém panelu mezi řidičem a spolujezdcem tak, že jej mohou ovládat oba.
Pod přední maskou se nachází ukrytý naviják WARN s maximální tažnou sílou 4 080 kg na dálkové ovládání a reproduktor sirény.
Vozidlo je v nárazníku na straně řidiče, vybaveno koncovkou pro trvalé udržování a dobíjení akumulátoru.
Uvnitř kabiny jsou mezi zadními sedačkami dvě kapesní radiostanice a dvě svítilny včetně nabíječek. Vozidlo je vybaveno radiostanicí Matra a kamerou u zpětného zrcátka pro záznam jízdy.
Nástavba je vyrobena z hliníkových profilů, na které je přilepen krycí plech a následně je celá nástavba polepena folií v červené barvě. Zadní část vozu je zvýrazněna žlutým reflexním šrafováním a stejně tak bílý pruh na vozidle je pro lepší viditelnost v provozu během zhoršené viditelnosti a za špatných povětrnostních podmínek vyroben z reflexního polepu.
Uvnitř nástavby najdeme na levé straně agregát vysokotlakého hasicího zařízení s přiměšovačem smáčedla, kanystr s benzínem pro agregát, nádrž na smáčedlo, tři hliníkové a jeden plastový kufr s nářadím a příslušenstvím k otevírání oken a dveří.
V zadní části je vzduchový dýchací přístroj, ruční práškový hasicí přístroj, výsuvný 5m žebřík, krycí deska, přepravky s příslušenstvím pro dopravní nehody a vysokotlaká pistole pro hašení.
Na výsuvném platu najdeme vyprošťovací agregát Lukas s nůžkami, rozpínákem, rozpěrným válcem, střihačem pedálů, řetízky, ruční pumpa.
Na pravé straně je uložena přepravka s drobným příslušenstvím, motorová pila, kanystr MIX, práškový hasicí přístroj, teleskopické koště a lopatka, zdravotnický batoh, kanystr se sorbentem, záchranné lano 30m a deky.
U stěny nástavby směrem ke kabině je na podlaze 100l laminátová nádrž pro vodu.