Neděle 13. října 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Vyproštění jeřábu v železniční stanici Břeclav

Jednotky HZS SŽDC Břeclav a JSDH obce Hrušky vyprošťovaly včera, 21.4. 2009 na břeclavském nádraží automobilový těžkotonážní jeřáb Grove 70, který zapadl při cestě k vyproštění dalšího uvízlého automobilu.

Jednotky HZS SŽDC Břeclav a JSDH obce Hrušky vyprošťovaly včera, 21.4. 2009 automobilový jeřáb Grove 70, který zapadl při cestě k vyproštění dalšího uvízlého automobilu.

Událost byla hasičům oznámena krátce po půl deváté ráno a na místo se neprodleně dostavily jednotky HZS SŽDC Břeclav s technikou CAS 24 a VYA – 14 a JSDHO Hrušky s těžkou technickou Tatrou 8×8.

Po příjezdu na místo případu, trať č.250, žst. Břeclav v km 082,442, bylo průzkumem zjištěno, že se jedná o zapadnutí těžkotonážního automobilového jeřábu Grove 70, který uvízl při snaze vyprostit další zapadlý automobil a to Tatru 815 s cementovým návěsem.

Díky situaci na místě nebylo možné nasadit kolejový jeřáb, tzv. porodní bábu a tak VZ rozhodl o použití navijáků vozidel VYA a TA. JSDHO Hrušky byla na pomoc břeclavským drážním hasičům povolána díky potřebné disponující technice a jejich zkušenostem s tímto typem zásahů.

Jednotka JSDHO Hrušky s těžkým technickým automobilem Tatra 815 8 × 8 v těsné spolupráci s HZS SŽDC Břeclav se pokusila jeřáb vyprostit, ale ten se pohybem vpřed dále propadal.

Nejdříve tedy bylo nutné ručně částečně odkopat zapadnutý jeřáb. Podložením patek na jeřábu a pomocí vyprošťovacího zařízení drážních hasičů se podařilo jeřáb částečně nadzvednout a vyrovnat. Následně byla kola podložena pražci a betonovými panely. Jeřáb však nebyl ani poté schopen samostatného pohybu.

Pro jeho úplné vyproštění bylo použito vyprošťovací zařízení (naviják) na osmikolce dobrovolných hasičů obce Hrušky. Vyprošťovací zařízení by to bez větších problémů zvládlo, ale váha jeřábu značně převyšovala váhu Tatry, proto bylo vozidlo zpraženo s dalšími vozidly, a to AV-čkem drážních hasičů a Tatrou 148 ze stavby, které tvořili kotvu, což se osvědčilo už u předešlých zásahů při vyprošťování těžké techniky.

Tímto způsobem se podařilo vytáhnou jeřáb na únosný terén. Nákladní Tatra byla vyproštěná následně.

Zásah probíhal za velkého tepla téměř celý ,,pracovní" den. Tedy cca 8,5 hod.

Návrat : JSDHO Hrušky 15.00 hod, HZS SŽDC 17.00 hod.


Foto: JSDHO Hrušky
Info: HZS SŽDC Břeclav, JSDHO Hrušky

-wap-

Sdílet