Téměř nový jeřáb ve výbavě brněnských drážních hasičů
Představujeme vám automobilový jeřáb AJ AD 20 – T Tatra 815, který je ve výbavě HZS SŽDC Brno. Vozidlo bylo na jednotku převedeno z HZS SŽDC Plzeň, kam přišlo z SNV Plzeň. Jeřáb sloužil v civilní sféře a podepsal se na něm zub času, byl ve špatném technickém stavu a proto vyžadoval celkovou opravu karoserie, elektroinstalace, podvozku a nástavby.
Představujeme vám automobilový jeřáb AJ AD 20 – T Tatra 815, který je ve výbavě HZS SŽDC Brno. Vozidlo bylo na jednotku převedeno z HZS SŽDC Plzeň, kam přišlo z SNV Plzeň. Jeřáb sloužil v civilní sféře a podepsal se na něm zub času, byl ve špatném technickém stavu a proto vyžadoval celkovou opravu karoserie, elektroinstalace, podvozku a nástavby.
Veškeré práce mimo lakování, seřízení motoru a revizí proběhly na JPO Brno. Na opravách se podílela většina našich zaměstnanců, zvláštní poděkování pak patří především směně A, zejména hasiči této směny vymýšleli a následně realizovali všechny technické vylepšení a úpravy, celkově v počtu 1250 hodin.
Stručný výpis prací :
Podvozek : výměna pryžových částí, tlakových hadic, provozních náplní, seřízení brzd, promazání
Motor : přetěsnění, oprava hlav, seřízení ventilů, vstřikovacího čerpadla, oprava motorové brzdy, výfukového potrubí, výměna filtrů a náplní
Nástavba : výměna olejové nádrže včetně tlakových hadic, kompletní oprava elektroinstalace nástavby, oprava ovládání jeřábu
Dále byly nutné karosářské práce, např. vyvaření kabiny, výměna nárazníku, blatníků a schodků pod kabinou osádky.
Nutné bylo kompletně repasovat nástavbu, byly odřezány staré blatníky včetně výztuh a nahrazeny novými, vyrobenými z hliníkového plechu, včetně výroby a osazení beden na vázací prostředky.
Závěrečnou třešničkou na dortu bylo osazení vozidla VRZ, přídavným osvětlením, polepy vozidla a vybavením věcnými prostředky.
Dne 25.11. 2008 bylo vozidlo uvedeno za přítomnosti zástupců Ř HZS SŽDC do provozu a od 26. 11. 2008 je zařazeno do výjezdu, kde je dobrým pomocníkem při řešení mimořádných událostí, především na železnici.
Myslím si, že oprava v našich podmínkách se velmi zdařila a přístupem našich zaměstnanců se podařilo výrazně snížit celkové náklady. Vozidlo má již od uvedení do provozu několik úspěšných zásahů, nechybí ani unešené pohledy kolemjdoucích a to je pro všechny ta největší odměna z dobře vykonané práce.
Podvozek: Tatra 815 6×6
Nástavba: ČKD Mobilní Jeřáby, Slaný
Nosnost: max. 20 t
Vybavení: popruhy, lana, kladky
Pro Požáry.cz Lubomír Blažek, velitel JPO HZS SŽDC Brno
www.hasicicd.wz.cz
-wap-