Pondělí 25. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Téměř nový jeřáb ve výbavě brněnských drážních hasičů

Představujeme vám automobilový jeřáb AJ AD 20 – T Tatra 815, který je ve výbavě HZS SŽDC Brno. Vozidlo bylo na jednotku převedeno z HZS SŽDC Plzeň, kam přišlo z SNV Plzeň. Jeřáb sloužil v civilní sféře a podepsal se na něm zub času, byl ve špatném technickém stavu a proto vyžadoval celkovou opravu karoserie, elektroinstalace, podvozku a nástavby.

Představujeme vám automobilový jeřáb AJ AD 20 – T Tatra 815, který je ve výbavě HZS SŽDC Brno. Vozidlo bylo na jednotku převedeno z HZS SŽDC Plzeň, kam přišlo z SNV Plzeň. Jeřáb sloužil v civilní sféře a podepsal se na něm zub času, byl ve špatném technickém stavu a proto vyžadoval celkovou opravu karoserie, elektroinstalace, podvozku a nástavby.

Veškeré práce mimo lakování, seřízení motoru a revizí proběhly na JPO Brno. Na opravách se podílela většina našich zaměstnanců, zvláštní poděkování pak patří především směně A, zejména hasiči této směny vymýšleli a následně realizovali všechny technické vylepšení a úpravy, celkově v počtu 1250 hodin.

Stručný výpis prací :

Podvozek : výměna pryžových částí, tlakových hadic, provozních náplní, seřízení brzd, promazání

Motor : přetěsnění, oprava hlav, seřízení ventilů, vstřikovacího čerpadla, oprava motorové brzdy, výfukového potrubí, výměna filtrů a náplní

Nástavba : výměna olejové nádrže včetně tlakových hadic, kompletní oprava elektroinstalace nástavby, oprava ovládání jeřábu

Dále byly nutné karosářské práce, např. vyvaření kabiny, výměna nárazníku, blatníků a schodků pod kabinou osádky.

Nutné bylo kompletně repasovat nástavbu, byly odřezány staré blatníky včetně výztuh a nahrazeny novými, vyrobenými z hliníkového plechu, včetně výroby a osazení beden na vázací prostředky.

Závěrečnou třešničkou na dortu bylo osazení vozidla VRZ, přídavným osvětlením, polepy vozidla a vybavením věcnými prostředky.


Dne 25.11. 2008 bylo vozidlo uvedeno za přítomnosti zástupců Ř HZS SŽDC do provozu a od 26. 11. 2008 je zařazeno do výjezdu, kde je dobrým pomocníkem při řešení mimořádných událostí, především na železnici.

Myslím si, že oprava v našich podmínkách se velmi zdařila a přístupem našich zaměstnanců se podařilo výrazně snížit celkové náklady. Vozidlo má již od uvedení do provozu několik úspěšných zásahů, nechybí ani unešené pohledy kolemjdoucích a to je pro všechny ta největší odměna z dobře vykonané práce.

Podvozek: Tatra 815 6×6
Nástavba: ČKD Mobilní Jeřáby, Slaný
Nosnost: max. 20 t
Vybavení: popruhy, lana, kladky



Pro Požáry.cz Lubomír Blažek, velitel JPO HZS SŽDC Brno

www.hasicicd.wz.cz

 -wap-

Sdílet