Hummer ve službách hasičů
Hummer byl vytvořen pro americkou armádu. Její požadavky zněly: auto musí vydržet 12 let a 1 milion ujetých kilometrů; na vzhledu, spotřebě ani ceně nezáleží.
Jak vidno jiný kraj, jiný mrav. Představujeme Vám opět „drobnou“ technickou lahůdku, která slouží hasičům, nikoliv však v České republice. Je ovšem pravdou, že snahy získat toto vozidlo u některých našich sborů byly. Doneslo se nám, že to bylo v Ústí nad Orlicí, ale nakonec z toho sešlo. Ono přece jenom občas na spotřebě a ceně záleží.Technické údaje Hummera s motorem 6,5 TD
Objem motoru: 6466 cm3
Největší výkon: 145 kW(195k)/3400 1/min
Točivý moment: 583 N.m
Kompresní poměr: 20,2:1
Vrtání a zdvih: 103 × 93 mm
Otáčky volnoběhu: 700 min-1
Spotřeba: 13,5 – 25 l/100km
Největší rychlost: 134 km/h
Zrychlení (0–96 km/h): 18 sec
Karoserie
K designu jen pár slov. Proto je karoserie Hummera navržena čistě účelově, ale i tak dokáže po 20 letech oslnit. Tolik tedy k designu, nyní k provedení.
Je vyrobena z hliníkových slitin, kapota je z vyztužených skelných vláken, střecha a dveře z oboustranně pozinkovaných ocelových plechů. Všechny spoje jsou lepené a následně nýtované. Konstrukce je rámová , zespodu chráněná trubkovým ochranným rámem.
Délka 4 686
Šířka 2 197
Výška 1 905
Světlost 406
Podvozek
Je zřejmě ten hlavní díl, kvůli kterému se Hummer tak odlišuje od ostatních vozidel. Díky unikátní konstrukci je Hummer 46cm vysoko nad zemí, což mu spolu s nízko položeným težištěm umožňuje výbornou orientaci i v těžkém terrénu.
Automobil je postaven na přihrákovém rámu s pěti příčnými nosníky, na němž jsou všechna kola nezávisle zavěšena na lichoběžníkových závěsech a odpružena vinutými pružinami s plynovými teleskopickými tlumiči a stabilizátorem. (Žebřinový rám svařený z uzavřených ocelových profilů, příčníky jsou šroubované.) Hummer je vybaven čtyřmi kotoučouvými brzdami s vnitřním chlazením a protiblokovacím systémem ABS.
načíst další obrázky ↓