Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

LKW Scania -Hasičský sbor města Vídně

Tento vyprošťovací speciál našich vídeňských kolegů je obdoba našeho VYA AV 30/T 815.

Je určen na zhruba stejné druhy zásahů,zejména však na vyprošťovací práce v dopravním provozu-zvedání tramvají,odtah autobusů,nákladních automobilů apod.Oproti našemu AV nemá klasický otočný jeřáb,ale pouze jen dozadu vyložitelné rameno.Avšak stejně jak náš má vzadu umístěny tzv.,,brejle,, na odtah havarovaných vozů.V nástavbě jeřábu je mnoho skříní pro uložení materiálu potřebného pro zásahy a provoz jeřábu.

TTD podvozku vozidla

podvozek: Scania R144 GB 8×4 NZ 530
motor: Diesel- přeplňovaný, vodou chlazený osmiválec, s přímým vstřikováním a EDC
zdvihový objem: 14.200 kubických centimetrů
výkon: 390 kW (530 PS)
točivý moment: 2.300 Nm
převodovka:Allison HD 4070 PR automat
délka vozidla : 9,95 m
šířka vozidla: 2,55 m
výška vozidla: 3,60 m
nejvyšší přípustná celková hmotnost: 32.000 kg
faktická celková hmotnost: 28.850 kg
nejvyšší rychlost: 100 km/h
kabina:plně klimatizována
osádka:2 osoby

TTD nástavby vozidla

Jeřáb

typ: Jerr Dan HDL 1100/530
dílů sady:2
vyložení: 4,20 m
výška zdvihu: 9,0 m
nosnost: 550 kN bez vyložení, 220 kN při plném vyložení
patky:vyjíždě­cí,pouze vzadu

Tažné zařízení tzv.,,Brejle,,

dílů sady: tři
vyložení: 4,60 m
nosnost: 265 kN složené, 85 kN vyložené

Lanový naviják (bubnový naviják):

tažná síla: 190 kN
průměr lana: 22 mm
lano-délka (užitečná): 40 metrů

Výstroj

dva lanové navijáky
rozličné vázací prostředky
bezpečnostní zařízení

Pro Požáry.cz-Václav Porkát HZS ČD
Sdílet