Sobota 16. listopadu 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V Nepomuku mají hasiči dvě nová vozidla – cisternu Tatra a dopravní automobil Mercedes-Benz s přívěsným vozíkem

Hasiči z Nepomuku v pátek 17. listopadu 2017 slavnostně převzali hned tři nové přírůstky do svého vozového parku. Cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku Tatra doplnil dopravní automobil Mercedes-Benz a přívěsný vozík určený pro přepravu hadic.

Nová technika byla z 90 procent financována z fondu evropských dotací v rámci projektu IROP, zbylých 10 procent hradí zřizovatel jednotky, tedy město Nepomuk.

Předání se zúčastnili starosta města Nepomuk pan Jiří Švec, zástupci dodavatelů obou vozidel z firem THT Polička a VSP Auto, ředitel HZS Plzeňského kraje brigádní gen. František Pavlas, vedoucí oddělení IZS a služeb HZS Plzeňského kraje plk. Zdeněk Housar, velitel požární stanice Nepomuk npor. Zbyšek Zuber, kolegové z hasičského sboru z německé obce Kemnath a další hosté.

Na závěr slavnostní akce nové technice požehnal nepomucký Pater Jiří Špiřík.

Jednotka hasičů v Nepomuku je zařazena v kategorii JPO III. Kromě nově převzatých vozidel disponuje technikou CAS 20 Tatra 815 Terrno z roku 2007 a Tatrou 148 CAS 32. Tu město Nepomuk zakoupilo v roce 1998 a v roce 2012 byla provedena repase.

O své činnosti hasiči informují jak na webových stránkách, tak na Facebooku.

CAS 30 Tatra

Tatru za 8 225 580 korun včetně DPH městu dodala firma THT Polička. Třínápravový speciál na podvozku 815–731R32 je určen pro velkoobjemové hašení. Poháněn je vidlicovým osmiválcovým motorem o výkonu 325 kW, který je spřažen s mechanickou čtrnáctistupňovou převodovkou Tatra 14 TS 210 T vybavenou systémem poloautomatického řazení Norgren.

Kabina je čtyřmístná, sklopná, vybavená nezávislým naftovým topením. Ve dvou dobíjecích úchytech jsou ruční svítilny, v dalších dvou ruční radiostanice. Řidič má ve svém zorném poli 4" displej navigace, velitel má v dosahu pracovní světlomet s kroucenou šňůrou.

Samozřejmostí je v dnešní době centrální zamykání s dálkovým ovládáním. O dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu se stará sdružená zásuvka Rettbox-Air, která se po nastartování vozu samočinně odpojí.

V přední části podvozku je u nárazníku uchycen elektrický lanový naviják o tažné síle 35 kN a lafetová proudnice s dostřikem 30 metrů, kterou lze ovládat dálkově joystickem z kabiny vozu. Pod nimi je uchycena asanační lišta.

Nástavba sestává ze tří samostatných částí. Kostry přední a zadní skříně jsou sešroubovány z hliníkových profilů a oplechovány plechem ze stejného materiálu. Mezi nimi je nádrž na hasivo z nerezavějící oceli, která pojme 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla.

Čerpací zařízení THT PKA 3000 – 250 je obsluhováno zezadu, umožňuje zásah v nízkotlakém či vysokotlakém režimu i kombinovaný provoz.

CAS je vybavena datovou sběrnicí k řízení provozu účelové nástavby.

CAN sběrnice (Bus) umožňuje z jediného místa zjistit informace o otevřených roletách, dveřích, sklopených stupačkách, vysunutém osvětlovacím stožáru, zapnutých výstražných světlech, o zapnutém zapalování, otáčkách motoru a mnoho dalšího, dle požadavků zákazníka.

Veškeré ovládací prvky pro ovládání nástavby pomocí CAN – Bus systému jsou integrovány pouze do jednoho přehledného centrálního ovládacího panelu, umístěného u čerpacího agregátu.

DA Mercedes-Benz Sprinter

Dopravní automobil Mercedes-Benz Sprinter dodala hasičům firma VSP Auto. Cena automobilu včetně DPH činí 1 491 270 korun.

Podvozek 314 CDI KB/S 4×4 má rozvor 2 665 mm a je vybaven pohonem všech kol se systémem 4Matic. Pohání ho vznětový čtyřválec o výkonu 105 kW s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou.

O dobíjení a konzervaci akumulátorů se i zde stará zásuvka Rettbox, tentokráte bez vzduchové části. Ve čtyřech dobíjecích úchytech najdeme ruční radiostanice, v dalších čtyřech ruční svítilny.

Osvětlení okolí vozu zajišťují tři LED světla částečně zapuštěná do boků a zadní části.

Do prostoru osádky se vstupuje posuvnými dveřmi na pravé straně. Všechna sedadla jsou orientována ve směru jízdy. Nechybí zde nezávislé teplovodní topení.

Hadicový vozík

Firma VPS Auto k dopravnímu automobilu dodala také přívěsný vozík, primárně určený pro přepravu hadic a to za 534 351,50 korun včetně DPH.

Jedná se o dvouosý brzděný nákladní přívěs s koly pod ložnou plochou s mechanickou nájezdovou brzdou a nápravami s couvací automatikou.

Bočnice jsou sklopné a plně odnímatelné.

Ve vozíku je uloženo 50 kusů hadic B75 a 9 kusů hadic C52. Uloženy jsou v hadicových koších vždy po dvou, respektive třech kusech. O navíjení se stará dvojice pojízdných vozíků.

Sdílet