Sobota 23. listopadu 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Na plzeňské lince 112 lokalizovali i po velmi krátkém hovoru ženu s těžkým zraněním a vyslali k ní pomoc

V pátek 24. listopadu 2017 v 11:22 hodin zazvonil na operačním středisku Plzeňského kraje telefon tísňové linky 112 a jediné, co se z něj ozvalo, bylo „Akátová a číslo popisné“. Následovalo hrobové ticho.

Z mapy, která znázornila pouze oblast volání, operátoři tísňové linky usoudili, že by se mělo jednat o ulici ve Štěnovicích. Co se na místě děje, ale nevěděli.

Předali tyto neúplné informace jak Zdravotnické záchranné službě, tak Policii ČR, a zároveň na místo události vyslali jednotky HZS Plzeň Slovany a místního SDH.

Hasiči v rodinném domě nalezli ženu v kolapsovém stavu vinou ztráty velkého množství krve. Poskytli jí první pomoc na základě pokynů od tísňové linky 155 včetně zaškrcení rány na noze a pečovali o ni, dokud se na místo události nedostavila ZZS. Záchranáři si paní převzali do své péče a odvezli ji do nemocnice.

U tohoto případu se potvrdilo pravidlo, že nejdůležitější informace, která musí zaznít jako první, je oznámení místa události. Další podrobnosti o tom, co se na místě děje, jsou sice také podstatné, ale druhořadé.

Pokud záchranné složky vědí, kam mají dojet, jsou schopné si poradit s jakoukoliv situací. Problém by nastal, kdyby operátoři tísňové linky věděli, že na druhém konci telefonu někdo bojuje o život, ale nevěděli přesně kde.

Zároveň se ukázalo i to, že všechna operační střediska jednotlivých tísňových linek jsou sehraný tým bojující za jediné – za život našich občanů.

Pavla Jakoubková
tisková mluvčí
HZS Plzeňského kraje
Sdílet