Profesionální hasiči z Dobrušky získali nové Terrno, s nákupem pomohl Fond zábrany škod
Jednotka HZS Královéhradeckého kraje stanice Dobruška zařadila do svého vozového parku novou CAS 20 – 4000/240 S2T na podvozku Tatra Terrno. Vozidlo má kabinu pro šestičlennou posádku a je vhodné na zásahy u požárů, dopravních nehod, úniky nebezpečných látek, technické pomoci apod.
Vůz byl pořízen za využití finančních prostředků z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů.
Podvozek
Pro výrobu cisterny byl jako základ použit podvozek R55 z produkce kopřivnické automobilky. Vozidlo je poháněno vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem Tatra o výkonu 325 kW. Motor splňuje emisní normu Euro 5, používá k tomu systém selektivní katalytické redukce s nádrží na močovinu na levé straně za kabinou.
Komfort řidiče zvyšuje automatická převodovka Allison s hydrodynamickým měničem. Řazení probíhá bez přerušení přenosu točivého momentu. Chlazení převodovky se nachází na pochozí plošině nástavby.
Na obou nápravách vozidla jsou použity kotoučové brzdy.
Vůz je na podvozkové části upraven speciálními textilními návleky, které chrání rozvody tlakového vzduchu, elektrické vodiče a rozvody paliva proti sálavému teplu. Dlouhodobě odolají teplotám do 200 °C, po dobu 15 minut pak teplotám do 1 000 °C.
Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 800 mm. Z tohoto důvodu je kabina vozidla opatřena dvojící přídavných světlometů umístěných pod čelním sklem.
Dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu zajišťuje sdružená zásuvka Rettbox Air.
Čtyřdveřová kabina je vybavena nezávislým naftovým topením. V opěradlech pěti sedadel (tedy všech s výjimkou strojníka) jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů Meva Pluto 3000 Comfort.
Trojice náhradních tlakových lahví je uložena mezi zadními opěradly. Pod druhou řadou sedadel je úložný prostor přístupný shora.
Pro zajištění spojení s operačním střediskem či u zásahu je vůz vybaven analogovou radiostanicí Motorola MD 4600e a digitálním terminálem Matra. Interiér kabiny je dále osazen šesticí dobíjecích úchytů pro svítilny Streamlight Survivor LED ATEX.
Nástavba
Nástavba je vyrobena z profilů ze slitin lehkých kovů a olepena plechem. Osvětlení okolí zajišťují LED světla zapuštěná do okapových lišt na obou bocích a v zadní části.
Čerpací zařízení THT PKA 2000–250 je proti přehřátí chráněno teplotním odlehčovacím ventilem. V nízkotlakém režimu dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 l/min, ve vysokotlakém 250 l/min. Samozřejmostí je možnost oba režimy kombinovat. Přiměšovací zařízení je ovládané elektronicky i ručně.
Lafetová proudnice je odnímatelná a lze ji použít i samostatně mimo horní pochozí pošinu nástavby, kde je standardní přípojný prvek – pro tyto účely je opatřena stativem.
Průtokový naviják vysokotlaké části požárního čerpadla je vybaven elektrickým pohonem pro zpětné navíjení hadice a umístěn je v pravé zadní části.
Místo zásahu lze nasvítit osvětlovacím stožárem. Ten je pneumaticky výsuvný a disponuje i funkcí automatického zaparkování při odjištění ruční brzdy automobilu. Osvětlovací stožár je vybaven čtveřicí LED světlometů napájených z palubní soustavy Tatry a dosáhne výšky až 5 metrů nad úrovní terénu. Jeho celkový světelný tok činí 20 000 lumenů.
Zdrojem elektrické energie u zásahu je elektrocentrála GEKO umístěná na výsuvném platu v levé přední roletě.
K vozidlu bylo dodáno nové hydraulické vyprošťovací zařízení HOLMATRO CORE, které je umístěno v pravé přední roletě.