Hasiči v Rumburku mají zrekonstruovanou „velkou“ Tatru, oprava stála 3,5 milionu z rozpočtu města
Hasiči z Rumburku se od konce prosince roku 2017 mohou chlubit kompletně zrekonstruovanou cisternovou automobilovou stříkačkou na podvozku Tatra 815 PR2. O repasi se postarala firma Anza s.r.o. za 3 550 734 Kč včetně DPH. Finance poskytlo město Rumburk z vlastního rozpočtu.
Podvozek
Rekonstrukce byla provedena skutečně v plném rozsahu, z původní cisterny zůstalo jen samotné šasi a několik karosářských dílů kabiny. Ta je totiž zcela nová, vyrobená v roce 2017.
V té navíc přibyla odkládací police s vestavěným ovládáním nezávislého topení, osvětlení okolí vozu, rolet, ovládáním výstražného zvukového a rozhlasového zařízení, kropící lišty, sváděcí aleje a přídavných modrých světel.
V kabině nechybí ukazatel stavu vody v nádrži, autorádio, analogová vozidlová radiostanice, trojice přenosných LED svítilen do výbušného prostředí, ruční radiostanice ani navigace s nahráváním obrazu před vozidlem a couvací kamerou automaticky spínanou při zařazení zpětného převodového stupně.
Nové jsou sedačky řidiče a spolujezdce s opěrkou hlavy.
Součástí repase byla samozřejmě i oprava a renovace podvozkové části. Motor byl přetěsněn a seřízen, přetěsněna byla i převodovka, výměnou prošel hlavní brzdový válec či spojková lamela.
U dveří řidiče přibyla přípojka pro doplňování tlakového vzduchu, všechny vzduchojemy mají nové odkalovací ventily.
Rám podvozku byl otryskán a nově nastříkán.
Nástavba
Zcela nová nástavba je vyrobena z hliníkových profilů a olepena plechem ze stejného materiálu. Nádrž na vodu o objemu 9 900 litrů je z nerezavějící oceli.
V Tatře je zabudováno čerpací zařízení Firefly MFV-MP-1030 s pístovou vývěvou a reduktorem. Při tlaku 10 barů dosahuje jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu, při tlaku 40 barů až 400 litrů za minutu. Zapnout ho lze jak z ovládacího panelu v zadní části vozu tak z kabiny řidiče.
Díky novému systému vývěvy bylo možné zkrátit výfuk a vyvést ho hned za kabinou.
Oproti původnímu stavu byla prodloužena pravá přední schrána, ve které tak vznikl schůdek a plato pro kalové čerpadlo Honda WT 40 XK2, police pro umístění jednoho dýchacího přístroje s maskou a třech náhradních tlakových lahví a výklopný držák třech dýchacích přístrojů a masek.
V levé přední schráně jsou hadice C, proudnice, pití, výsuvné plato s plovoucím čerpadlem AMPHIBIO 1200 GXV 390 a výsuvné plato s motorovou pilou Husqvarna.
Na místě původního rezervního kola vznikl box s prostorem pro desinfekci a očistu hasiče. V něm najdeme tlakovou vodu, vzduchovou pistoli, bezkontaktní mýdlo a papírové ubrousky.
Ve schráně před zadními koly je umístěna elektrocentrála s kanystrem na benzín.
V levé zadní roletě jsou umístěny hasicí přístroje, hydrantový nástavec, bourací sekyry a páčidla, v pravé zadní potom hadice, proudnice a rozdělovač.
Žebřík pro výstup na horní plošinu nástavby se přesunul do zadní části vozu. Nad dveřmi kryjícími ovládací panel čerpadla s druhým obslužným místem vozidlové radiostanice je sváděcí oranžová LED alej.
Nad čerpadlem je 60metrová hadice na pneumatickém navijáku s proudnicí a tryskou na čištění kanalizace.
Jednotka SDH Rumburk je zařazena v kategorii JPO II/1 a v současné době čítá přibližně 30 aktivních členů.
Rumburští hasiči disponují několika dalšími hasičskými vozidly a vybavením pro likvidaci požárů, úniků různých nebezpečných látek a vyprošťování osob z havarovaných vozidel.
O své zásahové činnosti jednotka informuje na webových stránkách www.hasicirumburk.cz či Facebooku.