Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

U hasičů v Mirošově přivítali novou Tatru Force a Mercedes Sprinter, s nákupem obou vozidel pomohla Evropská unie

Město Mirošov pořídilo své jednotce sboru dobrovolných hasičů dva nové automobily. Za přispění Evropské unie z Integrovaného operačního programu tak do zbrojnice zamířila nová cisternová automobilová stříkačka Tatra Force a s ní dopravní automobil Mercedes-Benz Sprinter.

Slavnostní předání proběhlo v sobotu 6. ledna 2018 ve 14 hodin na náměstí v Mirošově u Rokycan.

Starosta města Vlastimil Sýkora přivítal zástupce HZS Plzeňského kraje, ředitele územního odboru Rokycany, plk. Dr. Petra Špelinu. Ten připomněl význam mirošovské dobrovolné jednotky na Rokycansku.

K přítomným divákům promluvil i zástupce okresního sdružení SH ČMSH Miroslav Frost.

Auta vysvětlil farář rokycanské diecéze. Na slavnostní předání dorazily asi dvě stovky místních občanů, na které čekalo občerstvení v hasičské zbrojnici a prohlídka nových vozidel.

Dopravní automobil

Osmimístný dopravní automobil Mercedes-Benz Sprinter stál 2 324 693 včetně DPH a příslušenství. Verze 516 CDI KA/S s pohonem všech kol je poháněna řadovým čtyřválcem o výkonu 105 kW. Převodovka NSG 360 je manuální, šestistupňová.

Radiostanice jsou ve voze dvě – analogová i digitální. Kabina je vybavena vytápěním nezávislým na chodu motoru a jízdě.

Do prostoru osádky se vstupuje posuvnými dveřmi na pravé straně.

Ve čtyřech dobíjecích úchytech jsou ruční radiostanice, v dalších dvou ruční svítilny. Nechybí přenosná LED světla s magnetickým uchycením.

V přední části Sprintera je elektrický lanový naviják s tažnou silou 15 kN.

Cisternová automobilová stříkačka

Nástavbu pro Tatru Force vyrobila firma Kobit-THZ. Vůz za 7 802 080 Kč včetně DPH je poháněn klasickým tatrováckým osmiválcem o výkonu 325 kW skrze mechanickou poloautomaticky řazenou čtrnáctistupňovou převodovku.

V Tatře slouží ke spojení jak digitální, tak vozidlová radiostanice. V kabině jsou v dobíjecích úchytech umístěny čtyři ruční radiostanice a dvě ruční svítilny.

V přední části je na nárazníku uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 35 kN, pod ním je asanační lišta a vedle lafetová proudnice.

Cisterna je určena pro velkoobjemové hašení, k tomuto účelu veze ve své nádrži z nerezavějící oceli 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla.

Na obou bocích nástavby jsou LED stavoznaky signalizující stav hasiva v nádrži. Na střeše je přípojný prvek pro odnímatelnou lafetovou proudnici.

Sdílet