Ve Voticích mají novou »erzetu«
Dne 21.12. 2008 došlo při jízdě k zásahu k dopravní nehodě RZA 1 Tatra 613.4 JSDH Votice. Do dnešního dne nebyl určen viník nehody a stále pokračuje její šetření. Z důvodu zařazení jako JPO II jsme nuceni nahradit tento vůz jiným, protože máme v hasebním obvodu dosti frekventovanou silnici s mezinárodním provozem 1/3 a silnici 1/18, na kterých se stávají vážné dopravní nehody.
Dne 21.12. 2008 došlo při jízdě k zásahu k dopravní nehodě RZA 1 Tatra 613.4 JSDH Votice. Do dnešního dne nebyl určen viník nehody a stále pokračuje její šetření. Z důvodu zařazení jako JPO II jsme nuceni nahradit tento vůz jiným, protože máme v hasebním obvodu dosti frekventovanou silnici s mezinárodním provozem 1/3 a silnici 1/18, na kterých se stávají vážné dopravní nehody. Nejbližší profesionální stanice HZS jsou vzdáleny od města Votice 20 km.
Nastala otázka co za Tatru, kterou jsme měli upravenou podle svých představ, ale už pomalu nestačil prostor, kterým disponovala. Našim vysněným automobilem byla nějaká dodávka. Základním ukazatelem se staly peníze, které jsou vždy (bohužel) i u těchto složek nedílnou součástí výběru vozu. Uskutečnili jsme několik výletů po autobazarech, kde nás oslnila dodávka VW Transporter T5. Po nezbytných krocích ze strany města s jedním z navštívených bazarů stál červený Volkswagen na dvoře požární zbrojnice.
Pro efektivní využití úložného prostoru vozu jsme navštívili hasičskou stanici č.3 Holešovice v Praze, kde tuto dodávku již několik let využívají (sice starší model a v provedení long) a proto jsme předpokládali, že mají vyladěné uložení veškerého nářadí a dalších prostředků v úložném prostoru. Po nafocení všech různých úchytů a držáků jsme tyto podklady předali firmě KOMET Pečky, kde jsme s panem Zedníkem domluvili určitou přestavbu vozu.
Než jsme takto učinili, provedli jsme svépomocí několik úprav automobilu v naší zbrojnici. Byla natažena nová elektroinstalace pro výstražné zařízení, vysílačku, osvětlení úložného prostoru, uchycení zábleskových majáků a demontáž polic, které byly ve výbavě dodávky. Jelikož se jednalo o starší vůz, byly také opraveny různé oděrky a škrábance na laku. Poté byl Transporter odvezen na tři týdny do Peček. Po přestavbě, se kterou jsme byli spokojeni, byl RZA 1 VW Transporter dne 7.3. 2009 zařazen do výjezdu.
Technické údaje – VW Tanspoter TDI 4×4
– 2.5l s výkonem 96 kW
– rok výroby 2004
– délka – 4890mm
– šířka – 1904mm
– rozměry ložné plochy – délka – 2543mm
– šířka – 1692mm
Vybavení – vyprošťovací sada LUKAS – rozpínák LSP 40 EN
– nůžky LKS 35 EN
– přímočarý válec T 110
– sada řetězů na odtažení volantu
– naviják s vysokotlakou hadicí 20m
– hasící zařízení WAP 7200F s 20 m vysokotlakou hadicí
– nádrž na vodu 85 l se smáčedlem – použita z Tatry
– hasící přístroje – 2× práškový, 1× sněhový
– lékárnička, vakuové dlahy, ambuvak s resuscitační maskou
– pilka na lepené sklo LUKAS
– sada nářadí (pro odpojení AKU)
– páčidla
– VRVN
– dopravní kužele
– sorbční hady
– sorbent
– ženijní nářadí / lopata, koště
– sada na otevírání dveří
– dýchací přístroje SATURN S 51
Pro POŽÁRY.cz: Martin Rataj, JSDH Votice
-wap-