Trojice nových Renaultů Midlum zamířila do Pardubického kraje, profesionální hasiči obnovili protiplynové automobily
Profesionální hasiči v Pardubickém kraji disponují třemi novými protiplynovými automobily na podvozku Renault Midlum. Dva byly pořízeny z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů. Třetí vůz – s rozšířenou výbavou – byl pořízen z Programu INTERREG V-A Česká republika-Polsko, v rámci projektu Bezpečné pohraničí.
Renaulty z Fondu zábrany škod stály 3 998 728 Kč včetně DPH a slouží na stanicích Chrudim a Svitavy, automobil spolufinancovaný z projektu Bezpečné pohraničí byl pořízen za 5 298 040 Kč včetně DPH, zamířil na stanici v Ústí nad Orlicí.
Nová vozidla nahradila již dosluhující vozy – PPLA Mercedes Benz 917 z roku 1995, PPLA AVIA A31 z roku 1985 a TA-CH AVIA A31 z roku 1996.
Podvozek
Prodvozek Renault D12 je osazen třímístnou kabinou. U dveří řidiče je sdružená zásuvka Rettbox Air pro doplňování tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů. Po nastartování se samočinně odpojí.
Převodovka je pouze manuální, poháněna jsou kola zadní nápravy, ta disponuje i uzávěrkou diferenciálu. Obě nápravy jsou osazeny příčnými stabilizátory. Všechny brzdy jsou kotoučové, maximální rychlost automobilu je elektronicky omezena na 110 km/h.
V zorném poli řidiče je 5" displej couvací kamery.
Za sedadly je prostor pro dva batohy s osobními věcmi hasičů a lékárničku. V dosahu velitele je 10" tablet se softwarem Gina. V dobíjecích úchytech jsou dvě ruční radiostanice a tři svítilny.
Provozní hmotnost Renaultu je 8 400 kg, nejvyšší přípustná 12 000 kg. Vůz je dlouhý 8 350 mm, široký 2 550 mm a vysoký 3 300 mm.
Nástavba
Nástavba je řešena jako šestiroletová se zadním prostorem (dílnou) přístupným bočními dveřmi z levé strany a zadními výklopnými vraty v plné výšce a šířce nástavby.
Část nástavby opatřená roletami slouží pro uložení potřebného chemického a protichemického materiálu.
Prostor dílny je určen nejen pro práci technika chemické služby, zejména při dlouhotrvajících zásazích, ale také jako prostor pro převoz rozměrného nebo nadstandardního příslušenství v pojízdných boxech velikosti europalety.
K nakládce a vykládce těchto boxů je vozidlo vybaveno hydraulickým čelem o nosnosti 750 kg, které je v transportní poloze uloženo pod podvozkem.
Prostor dílny se dá v případě potřeby rozšířit o stanový přístřešek, který lze zavěsit na výklopná vrata v zadní části vozidla.
Na obou bocích vozidla ve spodní části jsou úložné schrány pro uložení sorpčních materiálů. Na levém boku je samostatná izolovaná schránka pro převoz nebezpečných látek.
Jako zdroj elektrické energie ve vozidle slouží buď elektřina dodávaná od podvozku, nebo napojení na elektrocentrálu, která je součástí výbavy. Nechybí bezzásobníkový rozvod vody s ohřevem a nezávislým topením v prostoru dílny.