Pyšely mají nové Terrno od THT za osm milionů, Tatra byla financována z Integrovaného regionálního operačního programu
Město Pyšely pořídilo pro svou jednotku sboru dobrovolných hasičů novou cisternovou automobilovou stříkačku na třínápravovém podvozku Tatra Terrno. Vůz za 8 069 490 korun včetně DPH dodala společnost THT Polička. Na financování se podílela Evropská unie z Integrovaného regionálního operačního programu.
Slavnostní předání proběhlo v pátek 30. března 2018 na náměstí, zúčastnili se ho jak členové místní jednotky, tak i zástupci okolních dobrovolných jednotek, představitelé města, zástupci dodavatelské firmy i občané.
Ti všichni si vozidlo důkladně prohlédli, pak následovala praktická ukázka hašení. Využit byl jak vysokotlaký vodní proud, tak i odnímatelná střešní lafeta.
Jednotka SDH Pyšely je zařazena v kategorii JPO III, kromě nového Terrna disponuje nadále cisternou Tatra 148, dopravním automobilem Volkswagen LT55, velitelským vozidlem Škoda Favorit a přívěsem s nafukovacím člunem.
Podvozek
Pro stavbu CAS 30 byl zvolen šestikolový podvozek Tatra Terrno R35 se čtyřdveřovou kabinou pro mužstvo. Vůz je poháněn vidlicovým vzduchem chlazeným osmiválcem o výkonu 325 kW. Motor splňuje emisní normu Euro 5 a je spřažen pouze s manuálně řazenou čtrnáctistupňovou převodovkou.
Na levé straně kabiny u dveří řidiče je 24V zásuvka MagCode pro dobíjení akumulátorů a samostatný přípojný bod pro doplňování tlakového vzduchu.
Vozidlová radiostanice je analogová, její druhý reproduktor a mikrofon je umístěn u ovládacího panelu čerpadla v zadní části Tatry. V zorném poli řidiče je 5" displej couvací kamery.
V opěradlech všech sedadel s výjimkou řidičova jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů Dräger PSS 3000. Mezi opěradly v zadní řadě jsou uloženy náhradní tlakové láhve.
V dobíjecích úchytech jsou čtyři ruční svítilny a čtyři ruční radiostanice.
V přední části je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 35 kN, pod nárazníkem je asanační lišta.
Samozřejmostí je úprava podvozku ve vztahu k odolnosti proti sálavému teplu. Rozvody vzduchu, paliva a elektroinstalace jsou chráněny textilními návleky a odolají teplotám až 200 °C, krátkodobě – po dobu 15 minut – až 1 000 °C.
Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.
Nástavba
Karoserie účelové nástavby je vyrobena z hliníkových profilů a olepena plechem ze stejného materiálu. Na obou bocích jsou LED stavoznaky, signalizující zbývající množství hasiva v nádrži.
Ta je vyrobena z nerezavějící oceli a pojme 8 500 litrů vody 510 litrů pěnidla.
Na horní plošině je přípojný bod pro odnímatelnou lafetovou proudnici.
Čerpací zařízení dosahuje jmenovitého průtoku 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů, umožňuje i provoz ve vysokotlakém režimu nebo kombinaci. Přiměšovací zařízení je vybaveno ručně ovládanou regulací.
Pro osvětlení místa zásahu slouží pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi LED světlomety o celkovém světelném toku 20 000 lumenů. Bezprostřední okolí vozu osvětlují LED světla částečně zapuštěná do boků a zadní části nástavby.