Pátek 22. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Díky Nadaci ČEZ mají Hasiči z Moravského Krumlova – Rakšic nový naviják

Díky nadaci ČEZ a městu Moravský Krumlov mohla jednotka z Moravského Krumlova – Rakšic opatřit svoji CAS na podvozku MAN TGM lanovým navijákem.

Přečtěte siDíky grantu Nadace Agrofert hasiči z Moravského Krumlova-Rakšic rozšířili vybavení

Nadace ČEZ projekt na pořízení navijáku zařadila do aplikace EPP – Pomáhej pohybem, kde bylo nutné nasbírat mnoho bodů. Rádi bychom poděkovali všem, kteří nám svým pohybem pomohli.

Lanový naviják dodala firma SEAL Navijáky, která po předchozí dohodě odvedla perfektní práci a zajistila montáž včetně zaškolení obsluhy.

Přečtěte siFirma SEAL-navijáky provedla pro nástavbáře montáž čtyř modelů Come-Up na vozidla Mercedes-Benz Sprinter

ELEKTRICKÝ LANOVÝ NAVIJÁK COMEUP RHINO-12

Elektrický lanový naviják ComeUp, typ Rhino 12, je vysoce spolehlivé zařízení určené pro komerční, průmyslové a náročnější aplikace. Své uplatnění nachází především u hasičských záchranných sborů.

Vzhledem k tomu, že typ Rhino 12 splňuje požadavky nové normy ČSN EN 14492–1, patří mezi nejprodávanější elektrické navijáky. Konstrukčně vychází z elektrického lanového navijáku ComeUp, typ DV-12 light, ovšem s ohledem na novou metodiku měření tažné síly byl označen jako naviják s tažnou silou pouhých 5100 kg.

Naviják je vybaven jištěním proti přetížení, spínačem „emergency stop“ a má nové uchycení lana na buben. Třístupňová planetová převodovka zaručuje spolehlivost a odolnost navijáku i v drsných podmínkách. Vysoce výkonný motor dodává lepší točivý moment a vyšší rychlost.

Naviják má ergonomické zapínání spojky pomocí T-rukojeti. Používá osvědčenou patentovanou brzdu CBS (Cone Brake Structure) a v jeho ovládací skříňce je zabudovaný bimetalový jistič, který zabraňuje přetížení. Kabelové ovládání o délce 5-ti metrů je vodotěsné a je vybaveno termometrickým LED indikátorem.

Naviják splňuje požadavky nové normy ČSN EN 14492–1, CE směrnice 2006/42/ES, Směrnice CE EMC 2004/108/ES a SAE J706.

Přečtěte siLanové navijáky hasičských vozidel se liší v technologii převodovek

Jednotka naviják bude především využívat při odstraňování popadaných stromů do koryta řeky, aby nevznikly bariéry, které by bránily průtoku. Dále například při větrných smrštích.

Jednotka je zařazena do kategorie JPO III a je součástí plošného pokrytí Jihomoravského kraje. Vozidlo bylo jednotce převedeno od HZS Jihomoravského kraje v roce 2014 a postupně si ho jednotka za podpory podobných projektů a města Moravský Krumlov zdokonaluje

Veselý Josef
velitel jednotky
Sdílet